در سفر به عربستان چه نکاتی باید رعایت شود؟

double-quot تهران - جارپرس - سازمان حج و زیارت برخی حساسیت‌ها و مقررات عربستان را به زائران یادآوری کرد.
کد خبر : 124808
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1402 - 13:09
در سفر به عربستان چه نکاتی باید رعایت شود؟

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، سازمان حج و زیارت که پیش‌تر برخی مقررات عربستان را برای زائرانی که برای حج به این کشور سفر می‌کنند یادآور شده بود، حساسیت‌ها و الزامات دیگر این کشور را یادآور شد تا از بروز برخی مشکلات احتمالی برای زائران پیش‌گیری کند.

بنابر آنچه سازمان حج و زیارت به زائران یادآور شده است:

«در فرهنگ مردم کشور میزبان (عربستان) بلند کردن کفش به طرف کسی جزو بدترین توهین‌ها قلمداد می‌شود، لذا هنگام بردن آن به داخل حرمین شریفین، حتماً از کیسه کفش استفاده شود.

در حرمین شریفین همواره مراقب جیب، کیف، وجه نقد و اشیاء قیمتی خود باشید و از برداشتن هرگونه اشیاء مانند اسکناس، موبایل، کیف و … از روی زمین خودداری شود.

به دلیل حساسیت‌های موجود در قبرستان بقیع از بحث با عوامل ارشادی پرهیز شود.

از دادن هرگونه اطلاعات فردی شامل تلفن و آدرس خود در ایران و یا مطالب مربوط به دیگر هم‌میهنان به اتباع بیگانه، خودداری کرده و به هیچ‌وجه درباره سیاست‌ها و مقامات کشور میزبان (عربستان)، اظهار نظر نکنید.

پیش از حرکت به سوی مشاعر مقدس، نسبت به جمع کردن وسایل خود و تحویل اشیاء قیمتی و وجوه نقد به صندوق امانات و قراردادن اشیاء و کالاهای قیمتی خود در محل امن با هماهنگی مدیر کاروان اقدام شود و از همراه داشتن هرگونه وسایل اضافی خودداری شود.

نگهداری و یا استفاده از ارز (اسکناس خارجی) جعلی در عربستان با مجازات سختی روبه‌روست، لذا پیش از تبدیل ارز در بازار یا صرافی‌ها سریال با تصویر آن را نزد خود نگهداری کرده و دقت لازم را داشته باشید.

استعمال دخانیات (سیگار و …) در برخی اماکن عربستان ممنوع بوده و انجام این عمل در حرمین شریفین، محوطه‌های اطراف مساجد، داخل وسایط حمل و نقل عمومی، ایستگاه‌های حمل و نقل و کلیه فرودگاه‌ها سبب بازداشت افراد می‌شود.

برای حفظ و مراقبت از وجوه نقد و اشیاء گران‌قیمت در اماکن پرجمعیت و شلوغ ازقبیل مطاف، روضه النبی، بقیع، مراکز خرید و داخل اتوبوس، اهتمام لازم را داشته باشید.

در صورت خرید سیم‌کارت عربی، رأسا به تعویض آن اقدام کرده و یا صرفا از عوامل ایرانی کمک بگیرید.

در صورت بروز هرگونه حادثه و اتفاق مانند سرقت، مزاحمت، درگیری و … مراتب را در اسرع وقت به اطلاع مدیر کاروان یا عوامل هتل برسانید.»

در این زمینه بخوانید:

چند توصیه مهم به ایرانی‌ها در عربستان

اطلاعیه وزارت حج عربستان:‌ توزیع مطبوعات و فیلم‌برداری ممنوع

ایران و عربستان پس از هفت سال، روابط دیپلماتیک خود را از سرگرفته‌اند و در هفته گذشته سفارتخانه و کنسولگری ایران در عربستان نیز بازگشایی شده است. تعطیلی نمایندگی‌های ایران در عربستان در هفت سال گذشته پیگیری برخی مسائل زائران ایرانی در حج را دچار چالش کرده بود. مقام وزارت خارجه ایران که برای بازگشایی این نمایندگی‌ها به عربستان سفر کرده اکنون گفته که این بخش‌ها برای حل و پیگیری مشکلات حج ایرانی‌ها آمادگی لازم را دارد و در مذاکره با عربستان با اولویت این مسائل را پیگیری خواهد کرد.

در حج امسال از ایران حدود ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی شرکت کرده‌اند که بنابر اظهارات مقامات حج ایران، تا کنون برای حدود ۷۷ هزار زائر ویزای حج صادر شده که از وزارت خارجه درخواست شده صدور سریع‌تر ویزا و تسهیل شرایط سفر باقی زائران را پیگیری کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.