0 نظر
148 بازدید

در آمریکا از سلاح “مخفی” روسیه برای عملیات ویژه در اوکراین نام بردند

double-quot تهران-چارپرس-بلیک استیلول،مقاله نویس نویس 19Fortyfive، با استناد به داده های موسسه نیروی دریایی ایالات متحده می نویسد، روسیه ممکن است از دلفین های رزمی برای مبارزه با خرابکاران اوکراینی در دریای سیاه استفاده کند.
کد خبر : 104630
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 28 مهر 1401 - 11:36
در آمریکا از سلاح “مخفی” روسیه برای عملیات ویژه در اوکراین نام بردند
به گزارش جارپرس از اسپوتنیک، وی نوشت از این حیوانات دریایی آموزش دیده با موفقیت برای کشف مین های زیر آب و مبارزه با شناگران استفاده می شود.

استیلول خاطرنشان کرد “جلوگیری از ورود خرابکاران و نیروهای ویژه به بندر و اسکله کار دشواری است که مستلزم هوشیاری مداوم یا در دسترس بودن فناوری نظامی مدرن است. <…> در این شرایط چه چیزی می تواند با حیوانی که همیشه حتی در هنگام خواب هوشیار است، مقایسه شود؟”.

در سال ۲۰۱۴، پس از اینکه کریمه بخشی از روسیه شد،مرکز دولتی پرورش آبزیان که قبلاً دلفین‌های جنگی در آن آموزش داده می‌شدند نیز تحت حاکمیت روسیه قرار گرفت.
پیش از این، یک منبع در ساختارهای قدرت کریمه گفته بود که اولین تمرینات مربوط به چنین حیواناتی در سال ۲۰۱۵ در شبه جزیره برگزار شد. در ان زمان از هر ده پستاندار دریایی آزمایش شده هفت دلفین به این تمرینات جلب شدند.
تا به امروز، تنها دو مرکز آموزش دلفین های جنگی در جهان وجود دارد – پایگاه سن دیگو (ایالات متحده آمریکا) ومرکز سواستوپل (روسیه).

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.