درگیری شدید لفظی بین بلینکن و لاوروف در استکهلم

double-quot تهران - جارپرس - خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که هفته جاری یک درگیری لفظی «شدید» بین آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف همتای روس او بر سر اوکراین طی یک شام با حضور ده‌ها تن از همکارانشان رخ داد.
کد خبر : 76173
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آذر 1400 - 21:25
درگیری شدید لفظی بین بلینکن و لاوروف در استکهلم

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، در ادامه گزارش بلومبرگ آمده است: «این تنش لفظی پس از استقرار نیروهای روس در مرز اوکراین و به دنبال تحریم‌های احتمالی ایالات متحده و متحدان اروپایی برای مقابله با تهدید حمله روسیه به اوکراین به وجود آمده است».

این خبرگزاری به نقل از دو تن از افراد آگاه از موضوع گزارش داد که لاوروف در ضیافت شامی که سازمان امنیت و همکاری اروپا در روز اول دسامبر در استکهلم میزبانی کرده بود، صحبت کرد تا دیدگاه روسیه را درباره فروپاشی قدرت در اوکراین در سال ۲۰۱۴ بیان کند. لاوروف فروپاشی قدرت در اوکراین را کودتا خواند و همچنین گفت که ناتو و اتحادیه اروپا عقاید مخالفان را سرکوب و روسیه را تهدید می‌کنند.

بلینکن با خلاصه‌ای از نسخه غربی رویدادهای سال ۲۰۱۴، با ادعاهایی مبنی بر اینکه «نیروهای وفادار به رئیس‌جمهوری وقت ویکتور یانوکوویچ به تظاهرکنندگان مسالمت‌آمیز در کی‌یف تیراندازی کردند» و بیش از ۱۰۰ نفر را کشتند، به این اظهارات لاوروف پاسخ داد. بلینکن همچنین به همتای روسی خود گفت که ناتو یک «ائتلاف دفاعی» است.

پیش از این لاوروف، غرب را متهم کرد که کی‌یف را برای برداشتن گام‌های خصمانه علیه روسیه تحت فشار قرار می‌دهد و خاطرنشان کرد که فعالیت ناتو به اوضاع نزدیک مرزهای غربی روسیه دامن می‌زند.

لاوروف به بلینکن در جریان نشست روز پنج‌شنبه خود در استکهلم هشدار داد که وارد کردن اوکراین به بازی ژئوپلیتیک آمریکا عواقب بدی خواهد داشت.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.