0 نظر
171 بازدید

درخواست گوترش برای کاهش تنش میان مراکش و الجزایر

double-quot تهران - جارپرس - به دنبال تشدید اختلافات و تنش میان مراکش و الجزایر، دبیرکل سازمان ملل در سخنانی خواستار «کاهش تنش» میان این دو کشور شد.
کد خبر : 72994
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 - 22:42
درخواست گوترش برای کاهش تنش میان مراکش و الجزایر

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به دنبال کشته شدن سه شهروند الجزایری به دست نیروهای مرزی مراکش و تشدید تنش میان دو کشور، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواستار گفت‌وگو برای کاهش تنش میان آنها شد.

فرحان حق، سخنگوی گوترش گفت: دبیرکل سازمان از اوضاع میان الجزایر و مراکش مطلع است و خواستار گفت‌گو در راستای تضمین آرام شدن تنش‌ها است.

وی تصریح کرد که گوترش این درخواست را از طریق کانال‌های مختلف به دو طرف اعلام کرده است.

فرحان حق ادامه داد: باید منتظر ماند تا استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به منطقه صحرای غربی، کار میدانی خود را آغاز کند تا ببینیم چگونه می‌تواند به بهبود وضعیت کمک کند.

به دنبال کشته شدن سه شهروند الجزایری به دست نیروهای مرزی مراکش، منابع جمعه از تشدید تنش میان دو کشور و استقرار سکوی پرتاب موشک توسط الجزایر در مرز مراکش خبر دادند.

روابط بین الجزایر و مراکش از مدت‌ها پیش شاهد تنش است به طوریکه الجزایر از جبهه مسلح پولیساریو که برای استقلال صحرای غربی از مراکش تلاش می‌کند، حمایت می‌کند؛ اما رباط آن را گروهی شورشی می‌داند و مخالف خارج شدن صحرا از حاکمیت این کشور است.

تنش‌ها در ماه‌های گذشته نیز به دلیل اینکه الجزایر اتهامات مختلفی به مراکش وارد کرد، بیشتر شده است. اتهاماتی که الجزایر مطرح کرده جاسوسی از مسؤولانش و دست داشتن در آتش‌سوزی جنگل‌ها است که منجر شد دو کشور روابطشان را پایان دهند و الجزایر ابتدا قطع روابط دیپلماتیک خود را اعلام کرد و حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای مراکش بست.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.