0 نظر
135 بازدید

درخواست کمک سازمان ملل برای تامین نیازهای انسانی در یمن

double-quot

تهران – جارپرس – معاون دبیر کل سازمان ملل در امور انسان دوستانه و هماهنگ کننده کمک های اضطراری اعلام کرد که این سازمان برای تامین نیازهای انسانی در یمن نیازمند ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار است.

کد خبر : 22367
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1396 - 4:45
درخواست کمک سازمان ملل برای تامین نیازهای انسانی در یمن

به گزارش جارپرس از ایرنا به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، «استفان اوبراین» این موضوع را روز جمعه در نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی اوضاع انسانی و سیاسی یمن عنوان کرد.
وی گفت: سازمان ملل تنها ۳۹ درصد از منابع مورد نیاز این کشور را دریافت کرده و این در حالی است که ۱۶ میلیون نفر در یمن به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند. همچنین ۲۵ درصد مردم از داشتن درآمد ثابت محرومند.
از سوی دیگر اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده سازمان ملل در امور یمن از طرف های درگیر خواست اقدامات لازم را برای کمک رسانی انسانی به یمن فراهم سازند.
وی همچنین خواستار بازگشایی بندر الحدیده یمن به عنوان شریان اقتصادی این کشور شد.
عربستان همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.
این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار و زخمی شدن هزاران یمنی و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.