درخواست نخست وزیر ژاپن برای ملاقات با رهبر کره شمالی

double-quot تهران- جارپرس- رسانه‌های دولتی پیونگ‌یانگ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که نخست وزیر ژاپن برای ملاقات با رهبر کره شمالی درخواست داده است.
کد خبر : 140053
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 فروردین 1403 - 12:39
درخواست نخست وزیر ژاپن برای ملاقات با رهبر کره شمالی

به گزارش  جارپرس ازایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، کره شمالی روز دوشنبه اعلام کرد که فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن، پیشنهاد برگزاری نشستی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را داده است.

بر اساس این گزارش، کره شمالی از ژاپن خواسته است تا برای بهبود روابط دوجانبه و تحقق اولین نشست دو کشور بعد از ۲۰ سال حسن نیت خود را نشان دهد.

در بیانیه ای که رسانه‌های دولتی کره شمالی منتشر کردند، کیم یو جونگ خواهر رهبر این کشور نیز اعلام کرده است که کیشیدا برای ملاقات با رهبر کره شمالی درخواست داده است.

جونگ گفت تا زمانی که دولت کیشیدا موضوع شهروندان ژاپنی ربوده شده در کره شمالی را مطرح و با حقوق حاکمیت کشورش (اشاره به فعالیت‌های هسته‌ای) مخالفت کند، هیچ پیشرفتی در روابط دو کشور حاصل نخواهد شد.

وی تاکید کرد: تا زمانی که ژاپن با کره شمالی موضع خصمانه دارد و حقوق حاکمیت ما را نقض می‌کند، دوست ما نخواهند بود. نخست‌وزیر ژاپن باید بداند که نمی‌تواند هر زمان که بخواهد یا اراده کند، با رهبر کره شمالی ملاقات کند.

در ماه فوریه، خواهر رهبر کره شمالی بیانیه مشابهی در مورد روابط دوجانبه صادر کرد و گفت که کشورش آماده بهبود روابط با ژاپن و حتی دعوت از کیشیدا به پیونگ یانگ است.

اما او تاکید کرد که این تنها در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که توکیو عادت بد خود در نقض حقوق کره شمالی را ترک کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.