درخواست فرافکنانه فرمانده سنتکام از ایران

double-quot تهران - جارپرس - فرمانده نیروهای تروریستی سنتکام بدون اشاره به خروج غیرقانونی آمریکا از برجام و کارشکنی های این کشور در مسیر اجرای این توافق خواستار خویشتنداری ایران در شرایطی شد که به گفته او، واشنگتن در حال تلاش برای احیای توافق است.
کد خبر : 48628
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اسفند 1399 - 13:51
درخواست فرافکنانه فرمانده سنتکام از ایران

به گزارش جارپرس از ایسنا، ژنرال مکنزی، فرمانده مرکز فرماندهی نیروهای تروریستی آمریکایی در منطقه موسوم به سنتکام در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه از ایران خواست تا در شرایط کنونی که واشنگتن برای حفظ توافق هسته ای ۲۰۱۵ تلاش می کند، از هر گونه اقدام تحریک آمیز پرهیز کند.

کنت مکنزی که در عمان به سر می برد در ادامه این گفت‌وگو تصریح کرد: من فکر می کنم که اکنون فرصت خوبی برای همه است تا هوشیارانه و محتاطانه رفتار کنند و منتظر بمانند تا ببینیم چه اتفاقی روی می دهد.

وی بدون اشاره به نقض توافق هسته ای از سوی آمریکا و کارشکنی های این کشور در مسیر اجرای آن از سوی دیگر طرف های برجام، تنها از ایران خواست که در تلاش برای اعتمادسازی دست به هیچ اقدام مخربی نزند.

این ژنرال آمریکایی با تکیه بر ادعاهای نخ نما و ساختگی کشورش علیه ایران تاکید کرد: من بر باورم که ما برای هر گونه احتمالی آماده هستیم. از نظر من هنوز هم این خطر وجود دارد که ایرانی ها دست به اقدام (تلافی جویانه) بزنند اما ما برای هر چیزی آماده هستیم.

به گزارش ایسنا، دولت جدید آمریکا که بارها از تمایل خود برای بازگشت به توافق هسته ای سخن گفته بود به تازگی اعلام کرده است که آماده حضور در مذاکرات برجامی با ایران در چارچوب ۱+۵  است. این کشور اما تاکنون هیچ اقدام موثر و عملی در راستای عمل به این وعده خود انجام نداده است.

این در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران تاکید دارند، آمریکا به عنوان طرفی که تعهدات خود در برجام را نقض کرده و از آن خارج شده است ابتدا باید به توافق بازگردد و تمامی تحریم های وضع شده علیه کشورمان را لغو کند.

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در این باره گفت: در صورتی که واشنگتن تعهدات برجامی خود را از سر بگیرد، ایران نیز با برگشتن از اقدامات جبرانی خود پاسخ خواهد داد.

وی تصریح کرد: یک راه برای حرکت به جلو، با ترتیبی منطقی، وجود دارد: #تعهد_اقدام_جلسه

ظریف افزود: ایالات متحده به عنوان طرف تخطی‌کننده، باید اقدامات تصحیحی اتخاذ کند:

⁃ به برجام متعهد شود؛

⁃ به صورت موثر تعهداتش را اجرا کند؛

ایران، با بازگرداندن اقدامات جبرانی‌اش، پاسخ متقابل فوری خواهد داد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.