درخواست شی جینپینگ برای ایجاد حصار امنیتی محکم به دور اینترنت

double-quot تهران - جارپرس - رئیس جمهور چین حراست از اطلاعات و داده‌های اینترنتی کشورش را با ایجاد یک حصار امنیتی "محکم" که تحت نظارت حزب حاکم کمونیست باشد، درخواست کرد.
کد خبر : 128198
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1402 - 23:21
درخواست شی جینپینگ برای ایجاد حصار امنیتی محکم به دور اینترنت

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویتز، شی جینپینگ، رئیس جمهور چین با دادن دستورالعملهایی به مقام‌های شرکت کننده در یک اجلاس امنیت سایبری دو روزه در شهر پکن تاکید کرد، کشورش باید در مدیریت، اجرا و تضمین دسترسی به اینترنت مطابق با قوانین، پشتکار داشته باشد.

بر اساس گزارش خبرگزاری شینهوا شی جینپینگ گفت: “ما باید به مدیریت اینترنت توسط حزب کمونیست و به اصل کارآمد سازی اینترنت برای مردم پایبند باشیم.”

شی جینپینگ در یک دهه گذشته حفظ امنیت را یک اولویت قرار داده و مفهوم امنیتی او شامل همه چیز از سیاست و اقتصاد گرفته تا محیط زیست و فضای سایبری را شامل می‌شود.

چین در سال ۲۰۱۵ قوانین امنیت ملی را با ابعادی گسترده‌تر که شامل فضای سایبری شد، تصویب کرد. یک سال بعد از آن هم قانون دیگری در چین حاوی الزاماتی در مورد بررسی‌های امنیتی و ذخیره سازی داده‌ها در سرورهای داخل چین تصویب شد.

چین در سال ۲۰۲۱ قوانین دیگری را نیز با موضوع حفاظت  از زیرساختهای اطلاعاتی حیاتی معرفی کرد.

قانونگذاران چینی در سال جاری میلادی با به روز رسانی قوانین ضدجاسوسی این کشور انتقال داد اطلاعات مربوط به امنیت ملی را ممنوع کرده و تعریف جاسوسی را گسترده‌تر کردند.

به نوشته رویترز، رعایت قوانین احکام چین در حوزه داده‌های اینترنتی برای شرکت‌های آمریکایی بدون ریسک نبوده است.

شرکت آمریکایی Bain & Co در ماه آوریل اعلام کرد، نیروهای پلیس چین به دفتر این شرکت در شهر شانگهای آمده و از چند نفر از پرسنلش بازجویی کردند. روزنامه فایننشال تایمز به نقل از سه منبع مطلع به جزئیات این حضور غافلگیرکننده ماموران چینی نوشت که آنها همچنین چند دستگاه رایانه و تلفن همراه را نیز در آنجا توقیف کرده و با خود بردند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.