داورزنی: نمی‌خواهیم ظرفیت‌های والیبال از دست برود/ تعطیلی لیگ به ضرر تیم ملی است

double-quot

تهران- جارپرس-رئیس فدراسیون والیبال ایران گفت: در شرایطی که تاخیر پرداخت‌های باشگاه‌ها باید دلیل منطقی داشته باشد، فدراسیون همکاری می کند چرا که نمی‌خواهد ظرفیت‌های خود را از دست بدهد.

کد خبر : 32267
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 تیر 1399 - 4:13
داورزنی: نمی‌خواهیم ظرفیت‌های والیبال از دست برود/ تعطیلی لیگ به ضرر تیم ملی است

به گزارش جارپرس از ایسنا،محمدرضا داورزنی،‌ درباره آخرین وضعیت تیم‌های سایپا و پیکان برای تسویه حساب بدهی‌ها با فدراسیون و حضور در فصل آینده لیگ برتر، توضیح داد: مدیرعامل پیکان با حضور در فدراسیون مقداری از بدهی را پرداخت کرد والباقی مبلغ هم طی روزهای آینده تسویه می شود.مدیرعامل سایپا هم برای تعیین تکلیف به فدراسیون مراجعه خواهد که فکر می‌کنم امروز (یک‌شنبه) این موضوع نیز برطرف شنود.با پیگیری‌های فدراسیون تقاضای برخی بنگاه‌های اقتصادی برای حضور در لیگ بیشتر شده و با ما تماس گرفته‌اند تا وارد مسابقات شوند.‌ در کنار موضوعات تیم‌هایی چون پیکان و سایپا این مسائل را نیزبررسی می‌کنیم تا در صورت امکان این بنگاه‌ها در والیبال سرمایه گذاری کنند.

او افزود: برخی باشگاه‌ها توانایی مالی خوبی دارند، اما به دلیل بعضی مسائل نمی‌توانند تسویه کنند که آن‌ها را بررسی می‌کنیم. یک تعدادباشگاه‌هایی هم که تقاضاو توانایی مالی خوبی دارند، باید در موردشان تصیم گیری شود.

رئیس فدراسیون والیبال ایران،در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود از همان ابتدا تاریخ تسویه حساب‌ها تاپایان تیر ماه اعلام می‌شد؟ اظهار کرد: این موضوع مشکلی ایجاد نمی‌کند،قرعه کشی لیگ در ۲۰ مرداد ماه است و بعد از قرعه کشی طبیعتا کسی نمی‌توند وارد جدول شود.در تاریخی که اعلام کردیم حدود ۱۰ باشگاه کارها و تسویه حساب‌های خود را انجام دادند، اما با توجه به وضعیتی که در کشور حاکم است بعضی باشگاه‌ها وقت بیشتری خواستند تا مشکل را حل کنند. نهایتا تا فردا یا پسفردا پرونده لیگ را در این بخش می‌بندیم.

او ادامه داد: برخی از باشگاه‌ها دلواپس این هستند که لیگ برگزار می‌شودیا نه،شرایط کرونا با توجه به موج ‌دوم ‌نگران کننده است و باشگاه‌ها هم نگران هزینه‌هایی هستند که انجام می‌دهند.پیکان و سایپا هم قراردادهای خود با بازیکنان مد نظرشان را بسته‌اند، اما منتظر این بودند که لیگ تعیین تکلیف شود. درخواست داشتند که فدراسیون فرصت بیشتری به آن‌ها بدهد که ما هم باپیکان به جمع بندی رسیدیم و با سایپا هم امروز کارها را نهایی می‌کنیم.

داورزنی با بیان اینکه فدراسیون باید درک متقابلی نسبت به باشگاه‌ها داشته باشد، اظهار کرد: ما گفتیم که تا ۲۸ یا نهایتا ۲۹ تیر ماه پرونده لیگ در این بخش را می‌بندیم، اما در شرایطی که این تاخیر در پرداخت‌ها دلیل منطقی داشته باشد، فدراسیون باید همکاری کند چرا که نمی‌خواهد ظرفیت‌های خود را از دست بدهد. این موضوع تنها درباره دوباشگاه سایپا و پیکان نیست، این احساس در مورد تیم‌هایی چون گنبد،ارومیه و … هم صدق می‌کند. درست است که نظم ‌و انضباط را باید رعایت کنیم، اما این دلیل نمی‌شودوقتی مشکلی بافرصت دادن حل می‌شود، بی توجه باشیم.باشگاه‌های پیکان و سایپا همواره در والیبال کشور اثر گذار و کارای خوبی انجام داده‌اند. با توجه به صحبت‌هایی که داشته‌ایم در صدد حل مشکلات هستند و تعداد تیم‌ها به زودی مشخص و نهایی می‌شود.

او ضمن اشاره به اینکه باتوجه به ظرفیت‌های خوب موجود فدراسیون سعی داردبرای برگزاری یک لیگ خوب قدم‌های بهتری بردارد، توضیح داد:همه تلاش ما این است که آن شور و هیجان مد نظروارد والیبال و لیگ شود،چون توقف مسابقات به ضرر تیم ملی است. اگر می‌خواهیم در المپیک موفق باشیم، باید در بازیکنان خود را در جریان لیگ قرار دهیم زیراعدم برگزاری مسابقات به آماده سازی بازیکنان لطمه می‌زند.امیدوارهستیم شرایط به نحوی باشدکه مسابقات شروع و بازیکنان آماده‌تر شوند. این موضوع در مورد رده‌های سنی صدق می‌کند.اگرمیزبانی مسابقات بین‌المللی نوجوانان و جوانان را می‌خواهیم، باید شرایط میزبانی و شروع فعالیت‌های رسمی خودرا راه بیندازیم.

محمدرضا داورزنی، در پایان درباره تامین منابع مالی فدراسیون نیز توضیح داد: تامین‌ منابع مالی سخت است، اما با برنامه‌های فدراسیون علی رغم همه سختی‌ها مشکلی پیش نمی‌آید. علاقمندان و هواداران والیبال نگران این موضوع نباشند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.