0 نظر
231 بازدید

دانش آموزان با برخورداری از معرفت دینی پرچم انقلاب اسلامی را برافراشته نگاه دارند

double-quot

تهران-جارپرس-معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان با تهذیب و برخورداری از معرفت دینی پرچم عزت و شرف انقلاب اسلامی را برافراشته نگاه دارند.

کد خبر : 24606
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1396 - 11:34
دانش آموزان با برخورداری از معرفت دینی پرچم انقلاب اسلامی را برافراشته نگاه دارند

به گزارش جارپرس از ایرنا، علیرضا کاظمی روز شنبه در آیین نواختن گلبانگ انقلاب در دبیرستان پسرانه شاهد ارشاد منطقه ۱۲شهر تهران ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار کرد: دانش آموزان نسل چهارم انقلاب اسلامی امید این انقلاب محسوب شده و آینده نظام در دستان توانمند آنان است.
وی گفت: در مورد انقلاب اسلامی باید به سه سوال؛ چرا مردم انقلاب کردند؟، چگونه این انقلاب و مردمی که هیچ سلاحی نداشتند، در مقابل رژیم تا دندان مسلح شاه پیروز شدند؟ و امروز وظیفه ما در قبال این انقلاب چیست؟، پاسخ داده شود.
کاظمی با اشاره به گردآوری ۵هزار شعار در جریان پیروزی انقلاب اسلامی افزود: مجموع این شعارها که خواسته های بحق مردم را نشان می داد در استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، خلاصه می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در زمان رژیم شاهنشاهی بندگی در مقابل بیگانگان، مردم ایران را آزار می داد، اظهار کرد: رهایی از یوق بندگی و ظلم و ستم استکبار از خواسته های مردم بود.
وی با اشاره به اینکه توجه ملت ایران به روح مکتب آزادی خواه اسلام و رهبری امام خمینی(ره)، زمینه ساز ایجاد حکومت اسلامی در ایران شد، افزود: امام خمینی(ره) با ایمان به خدا، وحدت و همدلی مردم ایران، خواست و اراده مردم توانست پس از ۱۴۰۰ سال از حکومت نبوی و علوی نمونه ای از حکومت اسلامی را استقرار ببخشد.
کاظمی، رهبری و ولایت را یکی از نعمت های بی بدیل نظام جمهوری اسلامی ایران دانست که ملت را در طول تاریخ از پیچ و خم های مواجهه با استکبار سرافراز بیرون آورده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امروز امنیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل مدیون هزاران شهید است که تقدیم انقلاب شده، اظهار کرد: ما امروز در محضر شهیدان، خانواده شهیدان و امام شهیدان پیمان می بندیم که برای برقراری آرمان ها و ارزش های آنان از هیچ کوششی دریغ نکنیم.
وی با طرح این سوال که دانش آموزان برای استمرار انقلاب چه وظیفه ای دارند؟ گفت: دانش آموزان باید با تلاش، خودسازی و تهذیب و برخورداری از معرفت دینی خود را آماده کنند تا راه با عزت انقلاب اسلامی را با افتخار ادامه دهند و پرچم عزت و شرف انقلاب اسلامی را همچنان برافراشته نگه داشته و حافظ آرمان های شهیدان باشند.
کاظمی با اشاره به حضور موثر دانش آموزان در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه افزود:امسال ۲۲ بهمن ماندگار دیگری را رقم خواهیم زد، زیرا ناظر به پیروزی‌های افتخارآفرین مدافعان حرم در فرامرزهای نظام جمهوری اسلامی ایران و خنثی کردن توطئه دشمن در داخل کشور است.
عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: انقلاب اسلامی ثمره خون هزاران شهید و جانباز است که بسیاری از عوامل در پیروزی آن نقش داشتند.
وی، رهبری بی نظیر و کم نظیر امام خمینی (ره)، اراده مردم ایران بر تغییر سرنوشت خود، حضور موثر روحانیت در صحنه، ظلم و ستم در نظام شاهنشاهی و حضور بیگانگان در کشور و نفوذ در تصمیم سازی‌های آن را از جمله عوامل بروز انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد.
کریمی افزود:شکستن ابهت قدرت ها در انقلاب اسلامی، حضور موثر مردم در تمامی صحنه ها بروز عملی فعل خواستن برای تغییر در کشور، وحدت و همدلی میان مردم و تبعیت از رهبری از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی تمام شدنی نیست، اظهار کرد: مردم ایران با حضور در صحنه‌های مختلف پس از انقلاب ثابت کردند همواره در مسیر انقلاب خواهند ایستاد که نمونه ای از آن، امروز، حضور شهدای مدافع حرم است.
وی با اینکه شعارهای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در انقلاب اسلامی محقق شده،گفت: این انقلاب به راحتی به دست نیامده و باید این شعارها را پاس بداریم و نشان دهیم که در کنار رهبر معظم انقلاب هستیم و خواهیم بود.
در پایان این آیین ضمن تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم اسداللهی، بیانیه تشکل‌های دانش‌آموزی سراسر کشور قرائت شد.
مراسم نمادین نواختن زنگ انقلاب با عنوان «گلبانگ انقلاب» همزمان با ایام گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، با حضور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.