داعش در مناطق مختلف لیبی پایگاه دارد

double-quot
الجزیره – جارپرس – «غسان سلامه » نماینده سازمان ملل برای حل بحران لیبی در گزارشی درباره آخرین اوضاع و تحولات سیاسی و امنیتی این کشور با اشاره به تهدید داعش گفت، آنها در مناطق مختلف لیبی پایگاه دارند.
کد خبر : 26729
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 15 شهریور 1397 - 7:39
داعش در مناطق مختلف لیبی پایگاه دارد

به گزارش جارپرس از ایرنا و به نقل از تارنمای «الوسط» لیبی، سلامه در این گزارش که از طرابس به صورت ویدیو کنفرانس در شورای امنیت پخش شد، افزود: هشدار می دهم لیبی ممکن است به پناهگاه امن سازمان های تروریستی تبدیل شود.
وی در ادامه یادآورشد: مشکل لیبی منحصر به عناصر تندرو نیست، بیش از یک هزار جنگجوی مخالف دولت چاد در درگیری های میان گروه های مختلف لیبیایی در جنوب مشارکت داشتند، باید توافقنامه میان لیبی، سودان و چاد در مورد امنیت مرزها به امضا برسد.
نماینده سازمان ملل در ادامه درباره اوضاع طرابلس نیز گفت: پایتخت لیبی در آستانه یک جنگ تمام عیار بود اما ما اجازه نمی دهیم اتفاقات سال ۲۰۱۴ تکرار شود، سازمان ملل پس از درگیری های شدید ۹ روزه در طرابلس، سعی می کند آرامش شکننده موجود را حفظ کند و تلاش دارد موسسات انتظامی و امنیتی یکپارچه شود.
سلامه در ادامه با انتقاد از برخی نمایندگان مجلس لیبی خاطرنشان شد: برخی از آن ها می خواهند مادام العمر در منصب خود بمانند، آن ها از شرایط سیاسی کنونی استفاده می کنند و در پی وضع قوانینی هستند تا همچنان منصب خود را حفظ کنند، بسیاری از آن ها وظایف خود را به صورت مطلوب انجام نداده اند و این باعث شده است وضع قوانین مناسب و اثرگذار در خصوص انتخابات و برگزاری همه پرسی برای قانون اساسی با شکست مواجه شود، مردم لیبی می خواهند رهبری سیاسی کشورشان تغییر کند اما به تلاش های بیشتری برای فراهم کردن شرایط برای برگزاری این انتخابات نیاز است.
وی همچنین گفت، یک موضع گیری بین المللی یکپارچه برای تحقق صلح در لیبی نیاز می باشد زیرا شرایط این کشور خاص است و این روزها برخی گروه های مسلح اقدام به ربودن کارمندان نهادهای حاکمیتی و کشتار یا شکنجه آنان می کنند.
لیبی از زمان سرنگونی نظام سرهنگ «معمر قذافی » در سال ۲۰۱۱ با مشکل هرج و مرج و بی ثباتی مواجه است. اکنون دو دولت شامل دولت وفاق ملی به ریاست السراج در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دولت «طبرق» در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» که از ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای مسلح این کشور حمایت می کند؛ در این کشور وجود دارد.
پارلمان لیبی نیز از دولت مستقر در شرق لیبی حمایت می کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.