0 نظر
157 بازدید

داعش به خاور دور روسیه نفوذ کرد

double-quot
مسکو – جارپرس – سازمان امنیت فدرال روسیه از دستگیری شماری از تروریست های مرتبط با گروه تروریستی داعش در خاور دور این کشور خبر داد.

کد خبر : 19414
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1395 - 6:39
داعش به خاور دور روسیه نفوذ کرد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرد: ماموران این سازمان در جزیره ساخالین (در خاور دور روسیه) شماری از مهاجران غیرقانونی از اتباع کشورهای آسیای مرکزی را که قصد داشتند برای پیوستن به داعش و شرکت در اقدامات تروریستی آن در سوریه به این کشور عزیمت کنند، دستگیر کردند.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز جمعه به نقل از سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرد: یکی از اعضای گروه دستگیر شده، مبتکر سفر به سوریه بود و وی به دلیل اقدامات و فعالیت های تروریستی در کشور خود در ازبکستان و پیگرد قانونی در این کشور، در جزیره ساخالین نیز تحت نظر ماموران پلیس قرار داشت.
سازمان امنیت فدرال روسیه همچنین گفته است که چهار نفر از افراد دستگیر شده به سازمان های اطلاعاتی کشورهای آسیای مرکزی تحویل شده اند.
این نخستین دستگیری تروریست های مرتبط با داعش در منطقه خاور دور روسیه است که حدود ۹ هزار کیلومتر از مسکو فاصله دارد.
بیشترین فعالیت گروه تروریستی داعش در منطقه قفقاز روسیه گزارش شده است و تا کنون شماری از تروریست ها در این منطقه دستگیر شده اند.
بزرگترین رقم دستگیری تروریست های داعشی در قفقاز در اواخر دی ماه گذشته رخ داد و یک مقام امنیتی روسیه از بازداشت بیش از ۶۰ جنگجوی مرتبط با گروه تروریستی داعش در جمهوری چچن در این منطقه خبر داد.
مقام روسی در مصاحبه با خبرگزاری روسی اینترفکس افزود در جریان عملیات گسترده ماموران امنیتی، چهار فرد مسلح هم کشته شدند.
وی اظهار کرد که عملیات چند روزه ضدتروریستی در مناطق کورچالوی، شالین و شهر گروزنی پایتخت جمهوری چچن اجرا شد.
روز ۲۲ مهر ماه گذشته هم ماموران امنیتی و وزارت کشور روسیه موفق شدند ۱۰ فرد مرتبط با گروه داعش را همراه بمب دست ساز قوی و چندین اسلحه پیش از انجام اعمال تروریستی دستگیر کنند.
سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرده بود که این افراد قصد بمب گذاری در مسکو و سن پترزبورگ را داشتند و از افراد دستگیر شده افزون بر بمب دست ساز قوی و اسلحه، چاشنی انفجاری و مقداری مهمات کشف شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.