داستان دنباله‌دار بازیکن گابنی/ لطفا بر سر فوتبال منت نگذارید!

double-quot تهران - جارپرس - باشگاه گل‌گهر با ارائه درخواست اعاده دادرسی به فدراسیون فوتبال، مسیر اعتراض به CAS را برای خودش دشوار کرده است.
کد خبر : 91378
تاریخ انتشار : شنبه 31 اردیبهشت 1401 - 14:33
داستان دنباله‌دار بازیکن گابنی/ لطفا بر سر فوتبال منت نگذارید!

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، محمد اسفندیارپور، مدیرعامل باشگاه گل‌گهر پس از رد اعاده دادرسی این باشگاه برای پرونده بازیکن گابنی اعلام کرد که این پرونده را به دیوان داوری ورزش (CAS) نمی‌برند. او درباره دلایل این تصمیم توضیح داد که “مجموعه گل‌گهر قصد ندارد با این کار به بهانه‌جویانی که به دنبال ضربه زدن به ایران هستند، بهانه بدهد.”

اظهارات مدیرعامل گل‌گهر این سوال را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند که شانس این باشگاه در پرونده بازیکن گابنی چقدر بوده که گل‌گهر با نبردن پرونده به CAS، به فوتبال ایران لطف کرده است؟ ضمن اینکه این اظهارات در شرایطی مظرح شده که گل‌گهر با ارائه درخواست اعاده دادرسی به فدراسیون فوتبال ایران، به روند رسیدگی به پرونده بازیکن گابنی گره کور زده است.

به بهمن ماه سال گذشته برمی‌گردیم؛ جایی که کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در تاریخ ۱۲ بهمن، رای کمیته انضباطی درباره بازیکن گابنی گل‌گهر را تایید کرد و فقط جرائم نقدی را کاهش داد. باشگاه گل‌گهر از آن تاریخ تا ۲۱ روز بعد فرصت داشت که این پرونده را به CAS ببرد اما به جای این کار، تصمیم گرفت به فدراسیون فوتبال ایران درخواست اعاده دادرسی بدهد و فرصت اعتراض به CAS را بسوزاند.

درخواست اعاده دادرسی باشگاه گل‌گهر به نوبه خود عجیب به نظر می‌رسید چرا که این باشگاه توقع داشت ارکان قضایی فدراسیون فوتبال، استقلال نداشتن خودش را در صدور رای بازیکن گابنی تایید کند تا دوباره پرونده بازیکن گابنی بررسی شود.

سوای این موضوع، درخواست اعاده دادرسی، پیگیری پرونده در CAS را دشوارتر از قبل کرد، به این دلیل که در CAS فقط به آخرین حکم صادره می‌توان اعتراض کرد. در نتیجه با توجه به این که آخرین حکم کمیته انضباطی مبنی بر رد اعاده دادرسی بوده و اصلا به پرونده ورود نکرده است، باشگاه گل‌گهر فقط می‌تواند نسبت به رد اعاده دادرسی‌اش اعتراض کند. در حالی که اگر باشگاه گل‌گهر در بهمن ماه سال قبل پرونده را به CAS می‌برد، می‌توانست به رای کسر امتیاز اعتراض کند چون آخرین حکم صادره درباره این موضوع بوده و استیناف به ماهیت پرونده ورود کرده بود.

با این اوصاف اگر باشگاه گل‌گهر در این مرحله پرونده را به CAS ببرد، دیوان داوری ورزش در بهترین حالت اعتراض گل‌گهر به رد اعاده دادرسی‌اش را قبول می‌کند و حکم به رسیدگی پرونده توسط فدراسیون فوتبال ایران می‌دهد. حالا تصور کنید که اگر فدراسیون فوتبال دوباره رای قبلی را تایید کند، باشگاه گل‌گهر باید دوباره باید به CAS مراجعه کند. به عبارتی روز از نو، روزی از نو.

در نهایت می‌توان گفت که باشگاه گل‌گهر با مسیری که برای پیگیری پرونده بازیکن گابنی انتخاب کرد، راه را برای خودش دشوار و دشوارتر کرد به طوری که اگر الان بخواهد به CAS مراجعه کند، باید هم هزینه و هم زمان زیادی صرف کند تا به نتیجه برسد. در نتیجه مدیران این باشگاه با تصمیماتشان هیچ منتی بر گردن فوتبال نگذاشته‌اند و نباید با استفاده از عباراتی مانند ندادن بهانه به بهانه‌جویان، به شکلی صحبت کنند که انگار با نبردن پرونده به CAS، به فوتبال ایران لطف کرده‌اند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.