دادگاه اروپا ممنوعیت نمادهای دینی را در محل کار مجاز کرد

double-quot
وین – جارپرس – بر اساس رای امروز سه شنبه دادگاه اروپا درباره حجاب اسلامی بانوان در محل کار، کارفرمایان اروپایی می توانند کارکنان خود را از پوشیدن نمادهای مشهود مذهبی از جمله حجاب اسلامی منع کنند.

کد خبر : 19996
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 اسفند 1395 - 12:46
دادگاه اروپا ممنوعیت نمادهای دینی را در محل کار مجاز کرد

به گزارش گاردین ، دادگاه اروپا در لوکزامبورگ حکم داده است که ‘حکم داخلی (در هر شرکت) مبنی بر ممنوعیت پوشیدن ( یا نمایش) هر گونه نشانه مشهود سیاسی، فلسفی یا دینی به مثابه اعمال تبعیض مستقیم نیست. ‘
این اولین حکم دادگاه اروپا در نوع خود در ارتباط با مناقشه های مربوط به حجاب اسلامی بانوان در محل کار در اروپا است.
در حکم دادگاه اروپا در عین حال آمده است که ‘در صورتی که شرکت ها سیاستی برای ممنوعیت نمادهای مذهبی نداشته باشند ، اربابان رجوع و مشتریان نمی توانند درخواست برداشتن حجاب کارکنان را بدهند.’
در آستانه انتخابات روز چهارشنبه هلند که مساله مهاجرت مسلمانان از محورهای مناظره های آن بوده و همچنین در بحبوحه مباحث مربوط به سیاست های مهاجرتی در اروپا ، دادگاه عدالت اروپا (ECJ) این حکم را در ارتباط با پرونده دو زن مسلمان در فرانسه و بلژیک که به علت داشتن حجاب اخراج شده اند، صادر کرد.
دادگاه اروپا درباره پرونده این دو زن اعلام کرد: خواست هر شرکت برای داشتن وجهه بیطرفانه ، خواستی مشروع است و دادگاه صدور احکام داخلی برای ممنوعیت نمادهای سیاسی ، فلسفی یا دینی را مجاز می داند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.