خوی استان آذربایجان‌غربی با زمین‌لرزه ۵ لرزید/ثبت زلزله ۳.۶ در انارک استان اصفهان

double-quot تهران - جارپرس - در هفته گذشته خوی استان آذربایجان غربی با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۵ لرزید و بندر خمیر استان هرمزگان زمین‌لرزه ای به بزرگای ۳.۷ و تخت استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ را تجربه کردند.
کد خبر : 102196
تاریخ انتشار : شنبه 2 مهر 1401 - 16:28
خوی استان آذربایجان‌غربی با زمین‌لرزه ۵ لرزید/ثبت زلزله ۳.۶ در انارک استان اصفهان

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، در هفته گذشته در شهر خوی استان آذربایجان غربی سه زلزله با بزرگای ۲.۶، دو زلزله با بزرگای ۲.۷، سه زلزله به بزرگای ۲.۹ و زمینلرزه‌ای به بزرگای ۵ رخ داد.

استان هرمزگان با زلزله‌هایی به بزرگای ۳.۱ در فین، ۳.۷ در بندر خمیر، ۳.۵ در تخت لرزید. جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۲۶ شهریور

در “اهرم” استان بوشهر زلزله ۲.۹ ریشتری، در “سفیدسنگ” استان خراسان رضوی زلزله‌های ۲.۷ و ۲.۶ ریشتری و در “دمق” استان همدان زلزله ۲.۹ ریشتری به ثبت رسید.

یکشنبه ۲۷ شهریور

سنگان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۶، اشترینان استان لرستان زلزله ۲.۶ را تجربه کردند.

در فین استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۳۰ کیلومتری فین، ۳۹ کیلومتری قلعه قاضی و ۴۴ کیلومتری فارغان این استان بوده است.

دوشنبه ۲۸ شهریور

در سیه چشمه استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگای سه در عمق شش کیلومتری به ثبت رسیده و کانون آن در ۲۱ کیلومتری سیه چشمه، ۲۷ کیلومتری زرآباد و ۴۸ کیلومتری ماکو این استان گزارش شد.

آرادان استان سمنان زلزله ۲.۵، سنگان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵، بهاباد استان یزد زلزله ۲.۵ را تجربه کردند.

سه شنبه ۲۹ شهریور

در خانوک استان کرمان زلزله ۲.۵، درح استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۶، سرگز استان هرمزگان زلزله ۲.۹، راور استان کرمان زلزله ۲.۹، دهرم استان فارس زلزله ۲.۸، سراب دوره استان لرستان زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

درز استان فارس با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۲۲ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۳ کیلومتری درز و ۴۹ کیلومتری دوبرجی استان فارس و ۵۰ کیلومتری رویدر استان هرمزگان گزارش شد.

قطور استان آذربایجان غربی زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق پنج کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۲۱ کیلومتری قطور، ۲۱ کیلومتری زرآباد و ۳۶ کیلومتری خوی این استان گزارش شد. زلزله ۲.۸ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

تخت استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۲۵ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۳ کیلومتری تخت، ۱۹ کیلومتری قلعه‌قاضی و ۳۷ کیلومتری سرگز این استان بوده است.

چهارشنبه ۲۹ شهریور

در راور استان کرمان زلزله ۲.۹ و ۲.۶، خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۷ و ۲.۶، کنگ استان هرمزگان زلزله ۲.۹ رخ داد.

در خوی استان آذربایجان غربی بعد از یک زلزله ۲.۹، زمین‌لرزه دیگری با بزرگای پنج رخ داد که عمق آن در شش کیلومتری و در رومرکز ۱۰ کیلومتری خوی، ۳۳ کیلومتری ایواوغلی و ۳۶ کیلومتری سلماس گزارش شد. دو زلزله با بزرگای ۲.۶، ۲.۷، دو زلزله به بزرگای ۲.۹ و ۳ در عمق هشت کیلومتری، ۳.۴ در عمق هشت کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

در بندر خمیر استان هرمزگان زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۶ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۳۰ کیلومتری بندر خمیر، ۴۳ کیلومتری لافت و ۴۶ کیلومتری کنگ گزارش شد.

در تسوج استان آذربایجان شرقی زمین‌لرزه‌ای به بزرگای سه در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۲۰ کیلومتری تسوج، ۲۵ کیلومتری خوی و ۳۴ کیلومتری ایواوغلی این استان بوده است.

پنج شنبه ۳۱ شهریور

در خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۹ و دو زلزله ۲.۵، اردکان استان فارس زلزله ۲.۷، شوشتر استان خوزستان زلزله ۲.۸، رخ داد.

دیهوک استان خراسان جنوبی زمین‌لرزه‌ای به بزرگای سه در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۹ کیلومتری دیهوک، ۳۸ کیلومتری ارسک و ۵۶ کیلومتری بشرویه این استان به ثبت رسید.

ساغند استان یزد با زلزله‌ای به بزرگای سه ر عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۴۹ کیلومتری ساغند، ۵۴ کیلومتری رباط پشت بادام و ۷۱ کیلومتری خرانق این استان گزارش شد.

انارک استان اصفهان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۳۷ کیلومتری انارک و ۶۷ کیلومتری عقدا و ۷۳ کیلومتری احمدآباد استان یزد بوده است.

بویین سفلی استان کردستان زلزله‌ای به بزرگای سه در عمق پنج کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۶ کیلومتری بوئین سفلی و ۲۴ کیلومتری بانه استان کردستان گزارش شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.