0 نظر
17 بازدید

قالیباف رئیس شد

double-quot تهران-جارپرس-مشروح مهم‌ترین خبرهای دومین جلسه علنی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه) هشتم خرداد ۱۴۰۳ را می‌توانید در این گزارش بخوانید.
کد خبر : 141435
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 8 خرداد 1403 - 11:44
قالیباف رئیس شد

به گزارش جارپرس از ایسنا، دومین جلسه علنی مجلس دوازدهم به ریاست علاءالدین بروجردی، رئیس سنی مجلس برگزار شد و برگزاری انتخابات هیات رئیسه اجلاسیه اول دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دستورکار جلسه امروز مجلس قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه علاء‌الدین بروجردی در نطق پیش از دستور خود گفت: اکنون که با الطاف الهی مراسم باشکوه افتتاحیه مجلس دوازدهم برگزار شد، از طرف همه همکاران مراتب سپاس و قدردانی خویش را محضر شریف مقام معظم رهبری تقدیم می‌کنم. بی‌شک رهنمودهای مقام معظم رهبری نقشه راه چهار سال آینده مجلس را ترسیم کرده است و ما نمایندگان ملت بزرگ ایران همانطوری که روز گذشته با حضور در مرقد حضرت امام راحل با بنیان‌گذار انقلاب اسلامی میثاق بستیم امروز نیز با مقام معظم رهبری عهد می‌بندیم که رهنمودهای ایشان را به عنوان یک دستور ولایی سرلوحه کار خود قرار دهیم.

درادامه،  محمد باقر قالیباف از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، مجتبی ذوالنوری از حوزه انتخابیه قم، منوچهر متکی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به عنوان کاندیداهای ریاست دائم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اجلاسیه اول معرفی شدند.

پس از رای گیری، قالیباف با ۱۹۸ رای از مجموع ۲۸۷ رای ماخوذه رئیس مجلس دوازدهم در اجلاسیه اول شد و ذوالنوری ۶۰ رای و متکی ۵ رای کسب کردند. آرای باطله نیز ۲۴ رای بود.

بعد از اعلام ریاست قالیباف، تعدادی از منتخبان اطراف صندلی او جمع شده و به او تبریک گفتند؛ یکی از این افراد مجتبی ذوالنوری کاندیدای دیگر ریاست بود که با قالیباف روبوسی کرد و بعد تعدادی از منتخبان صلوات فرستادند.

در ادامه حسینعلی حاجی دلیگانی، عبدالرضا مصری، علی نیکزاد، حمید رسایی، موسی غضنفرآبادی، حمیدرضا حاجی بابایی به عنوان کاندیداهای نواب رئیسی مجلس شورای اسلامی در انتخابات هیأت رئیسه اعلام شدند.

پس از رای گیری حمیدرضا حاجی بابایی  با ۱۷۵ رای نایب رئیس اول و علی نیکزاد با ۱۶۹ رای به عنوان نایب رئیس دوم اولین اجلاسیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.