خط‌و نشان معاون دادستان برای بانک‌های متخلف

double-quot تهران - جارپرس - معاون دادستان همدان گفت: بخشنامه‌ای مبنی بر اینکه بانک‌ها از ارائه خدمات غیرحضوری بر پایه رمزهای پویا امتناع کنند به کلیه بانک‌ها ابلاغ شده‌ و تشکیل پرونده قضایی در انتظار بانک‌های متخلف است.
کد خبر : 63264
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 مرداد 1400 - 11:23
خط‌و نشان معاون دادستان برای بانک‌های متخلف

به گزارش جارپرس از ایسنا، سیدهادی مصطفوی بیان کرد: بانک‌ها اظهار می‌کنند که بخشنامه بانک مرکزی در رابطه با استفاده از رمز پویا را اعلام کرده‌اند اما متأسفانه این امر در بانک‌ها، سلیقه‌ای انجام می‌شود در صورتیکه باید آن را برای مشتریان به‌عنوان تکلیف مشخص کنند.

وی تصریح کرد: بانک‌ها معتقدند تشخیص استفاده یا عدم استفاده از رمز پویا بر عهده مشتریان است و اگر ضرری وارد شود مقصر خود آنها هستند، در صورتیکه طبق بخشنامه بانک مرکزی بانک‌ها ملزم به انجام این کارند و از طرف دیگر مشتریان نیز ملزم به انجام هستند.

مصطفوی با اشاره به اینکه بانک‌ها در رابطه با برداشت از حساب از طریق حک یا رمز دوم بانک باید تدابیر لازم را برای حفاظت و صیانت از حساب خصوصی مردم انجام دهند و موجب اعتمادسازی شوند، تأکید کرد: بانک‌ها مکلف هستند استفاده از رمز پویا را الزامی کنند.

معاون دادستان همدان با بیان اینکه برخی از بانک‌ها این کار را انجام نمی‌دهند، ادامه داد: پرونده‌هایی مربوط به بعضی از بانک‌های دولتی و خصوصی در این رابطه تشکیل شده و پلیس فتا در حال رسیدگی به آن‌هاست، در این راستا بانک‌ها لوایحی را به دفاع از خود ارسال کرده‌اند که طبق آن‌ها به مردم گوشزد شده است، بنابراین اگر گزارشی در این رابطه داشته باشیم ترک فعل محسوب می‌شود و طبق ماده ۵۷۶ که جلوگیری از اجرای قوانین مملکتی است با بانک‌ها برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد بانک‌های متخلف زیاد نیستند، گفت: از آنجا که افرادی که از این قضیه ضرر می‌بینند زیاد هستند این موضوع اهمیت زیادی دارد، همچنین بخش عمده پرونده‌های قضایی که در این حوزه تشکیل می‌شود اینگونه است که پول بدون اطلاع فرد از حسابش خارج شده و سامانه‌ای که باید امنیت حساب شخصی افراد را صیانت کند فعال نبوده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.