0 نظر
110 بازدید

خطیب نمازجمعه تهران: عاملان قرآن‌سوزی در حقیقت خودسوزی می‌کنند

double-quot تهران- جارپرس-خطیب نمازجمعه تهران با بیان اینکه قرآن‌سوزان در حقیقت خودسوزی می‌کنند،‌ گفت: رسیدن به حقیقت قرآن که روح و رحمت حق است در دسترس هر فردی قرار نمی‌گیرد و عناد با کلام الله نشانه روح شیطانی است.
کد خبر : 130113
تاریخ انتشار : جمعه 13 مرداد 1402 - 14:39
خطیب نمازجمعه تهران: عاملان قرآن‌سوزی در حقیقت خودسوزی می‌کنند

 حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در نما جمعه این هفته تهران که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: تقوا وسیله نجات و نبود آن سبب سقوط است.

وی افزود: تقوا خانه شکست‌ناپذیر است و هر کس در این دژ زندگی کند، از شر نفس اماره و مستکبران و هر شری در امان خواهد بود، اما بر عکس آن بی‌تقوایی موجب سقوط انسان می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ماه محرم و ایام سوگواری‌ سید و سالار شهیدان‌ اظهار داشت: سیدالشهدا شخصیت ملکوتی و الهی دارد و چهره نورانی عرشی امام حسین (ع) در آیات قرآن ترسیم شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: آیه تطهیر پنج عنصر دارد که خاتم آن وجود مقدس‌ سیدالشهداست؛ در آیه مباهله هم پنج رکن توحید برافراشته شد که شامل حضرت رسول (ص)، حضرت علی (ع)،‌ فاطمه زهرا (س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) می‌شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد: افراد پلید که نعمات الهی را کفر می‌گویند و همیشه به امامت شیطان حرکت می‌کنند، دل این افراد را امام حسین (ع) قفل می‌کند؛ در حالی که سیدالشهدا افرادی که خمیره و سرشت آنها آلودگی ندارد، برای فرود ملائکه و توفیقات الهی و علم شهودی، دل های آنها را باز می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: بر همین اساس فقهای اسلامی مانند علامه مجلسی که در جبهه اخلاق و شریعت بودند، تأکید دارند که دو راه برای ورود به درگاه خداوند وجود دارد؛ یک راه در زمان تلاوت قرآن کریم است که نور تجلی بزرگ و حقیقت اسمای خداوند است و در حقیقت قرآن حقیقت عینی است و دست کفار به قرآن نمی رسد.

وی در همین راستا با اشاره به افرادی که در برخی کشورهای اروپایی اقدام به آتش زدن قرآن می‌کنند، گفت: این وجودهای ظلمانی که قرآن‌سوزی می‌کنند به قرآن راهی ندارند و در حقیقت خود سوزی می‌کنند. همچنین سوزاندن ضریح امام حسین (ع) نشانه پستی و عناد این افراد با قرآن و اهل بیت پیامبر (ص) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی تأکید کرد: رسیدن به حقیقت قرآن که روح و رحمت واسعه حق است و سبب همه اسمای الهی است،‌ در دسترس هر فردی قرار نمی‌گیرد.

ادامه دارد…

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.