0 نظر
83 بازدید

خطر سرمازدگی در ارتفاعات/ تجهیزات مناسب کوهنوردی به همراه داشته باشید

double-quot تهران - جارپرس - رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از برف و کولاک در قله‌ها و خطر سرمازدگی طی روزهای پایانی هفته خبر داد و گفت: هنگام صعود تجهیزات مناسب به همراه داشته باشید و در زمان وقوع رعد و برق به مکان‌های سرپوشیده اعم از جان‌پناه‌ها و کلبه‌ها بروید.
کد خبر : 121525
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 14 اردیبهشت 1402 - 17:10
خطر سرمازدگی در ارتفاعات/ تجهیزات مناسب کوهنوردی به همراه داشته باشید

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، صادق ضیاییان با توجه به فعالیت سامانه بارشی طی روزهای پایانی هفته در ارتفاعات، درباره شرایط جوی کوهستان‌ها اظهار کرد: طی روز پنجشنبه (۱۴ اردیبهشت) شرایط جوی برای صعود به مناطق کوهستانی شمال‌ غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق نامناسب و با انواع مخاطره‌های جوی اعم از انحراف از مسیر به سبب مه آلودگی، جاری شدن سیلاب در شیب‌های کوهستانی، بارش برف و کولاک در قلل مرتفع، احتمال اصابت صاعقه و رعدوبرق همراه است.

وی افزود: طی روز جمعه ( ۱۵ اردیبهشت) با توجه به افزایش دما طی ساعات میانی روز در مناطق شامل برف تازه، احتمال ذوب  برف و ریزش بهمن وجود دارد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا طی جمعه از تردد در دالان‌های مستعد بهمن پرهیز شود. پنجشنبه به‌ویژه هنگام شب و اوایل صبح جمعه به سبب کاهش ابر و صاف شدن هوا در اکثر مناطق کوهستانی به‌ویژه نیمه‌غربی و شمالی کشور افت محسوس دما و احتمال سرمازدگی وجود دارد.

ضیاییان در پایان با توجه به حاکمیت این شرایط جوی توصیه کرد: در زمان وقوع رعد و برق در مکان‌های سرپوشیده اعم از جان پناه‌ها و کلبه‌ها پناه بگیرید، ابزار و تجهیزات فلزی را از خود دور و نسبت به کاهش سریع ارتفاع اقدام کنید همچنین توصیه می‌شود تجهیزات مناسب به‌همراه داشته باشید.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.