خطر ریزش بهمن در کوه دنا امدادگران را تهدید می‌کند

double-quot

یاسوج-جارپرس-مسئول گروه امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر گفت: با وجود آفتابی بودن هوا، شرایط نقطه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج بسیار سخت است و خطر ریزش بهمن در ارتفاعات کوه دنا امدادگران را تهدید می‌کند.

کد خبر : 24943
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1396 - 10:46
خطر ریزش بهمن در کوه دنا امدادگران را تهدید می‌کند

به گزارش جارپرس از ایرنا، محمدحسین کبادی روز شنبه در جمع خبرنگاران در سی سخت افزود: یک کمپ پشتیبانی و عملیاتی متشکل از نیروهای زبده برای امداد و نجات جست وجوگران در صورت آسیب احتمالی در ارتفاع سه هزار و ۱۰۰ متری ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: به دلیل شرایط سخت جغرافیایی، برای حفظ جان امدادگران با احتیاط عمل می‌کنیم.
مسئول تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: ساعت ۶ بامداد روز شنبه امدادگران متخصص ارتش و هلال احمر با بالگرد به نقطه سقوط هواپیما اعزام شدند و اکنون در حال انجام عملیات جست وجو هستند.
کبادی ابراز داشت: عملیات جست وجوی پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی به شدت وابسته به شرایط آب و هوایی است و نمی‌توان زمانی برای پایان آن ذکر کرد.
تاکنون چهار محموله از بقایای پیکرهای جانباختگان سانحه هواپیمایی پرواز تهران یاسوج پیدا و به کمپ اصلی در منطقه کوه گل سی سخت منتقل و به پزشکی قانونی برای احراز هویت تحویل داده شده است.
ارتفاع برف در کوه دنا، گردنه بیژن و محل سقوط هواپیمای تهران – یاسوج حدود سه متر گزارش شده است.
هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هوای روزهای شنبه و یکشنبه را برای انجام عملیات جست و جو مساعد پیش بینی کرده است.
پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمای آسمان با ۶۰ مسافر و ۶ خدمه پروازی ساعت ۸ صبح یکشنبه ۲۹ بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر ۷۲ پس از ۵۵ دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج ‌شد و در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد و لاشه آن ۴۸ ساعت پس از سقوط پیدا شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.