خطر انتقال‌پذیری بالای سویه امیکرون جدی است

double-quot تهران - جارپرس - یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در چهارمحال و بختیاری گفت: نگرانی‌هایی در خصوص انتقال‌پذیری بالای سویه امیکرون وجود دارد، زیرا در این سویه در زمان کوتاه تعداد بیماران افزایش پیدا می‌کند و در این صورت فشار زیادی بر سیستم درمانی کشور وارد می‌شود.
کد خبر : 79462
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 14 دی 1400 - 11:19
خطر انتقال‌پذیری بالای سویه امیکرون جدی است

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، ناصر خسروی در خصوص سویه جدید بیماری کرونا با عنوان امیکرون، اظهار کرد: باتوجه به بررسی‌های صورت گرفته علائم بالینی سویه اُمیکرون مشابه سایر سویه‌های بیماری کرونا بوده و به این معنی که علائمی مانند سردرد، ضعف، بی‌حالی، بی‌اشتهایی و … در سویه اُمیکرون مشابه سویه‌های گذشته کرونا است، اما علائمی مانند آبریزش بینی، گلودرد، تهوع، ضعف و بی‌اشتهایی در سویه امیکرون شایع‌تر است.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین ضریب انتقال‌پذیری بیماری در سویه امیکرون بسیار افزایش پیدا کرده و این موضوع منجر می‌شود، زمان افزایش بیماران نسبت به سویه دلتا بسیار کاهش پیدا کند و با سرعت بالایی بر تعداد بیماران مبتلا به سویه اُمیکرون افزوده شود.

وی ادامه داد: در صورت شیوع گسترده سویه اُمیکرون در ایران باتوجه به اینکه در حال حاضر روند واکسیناسیون در کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است، می‌توان با اطمینان خاطر بیشتری با شرایط مواجه شد، اما باید توجه داشت احتمال ابتلای افراد به سویه امیکرون با وجود تزریق واکسن نیز وجود دارد.

خسروی عنوان کرد: یکی از نگرانی‌های موجود در خصوص انتقال‌پذیری بالای سویه امیکرون است، زیرا در این سویه در زمان کوتاه تعداد بیماران افزایش پیدا می‌کنند که در این صورت فشار زیادی بر سیستم درمانی کشور وارد می‌شود و خدمت‌رسانی به هر فرد بیمار با توجه به ثابت بودن توان، کاهش پیدا می‌کند.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: چند مورد درخصوص سویه اُمیکرون اهمیت دارد، اولین موضوع علائم شاخص آن از جمله تهوع و استفراغ، بی‌اشتهایی، آبریزش بینی و گلودرد است که افراد در صورت مواجه با این علائم باید به پزشک مراجعه کنند و دومین موضوع مهم نیز میزان انتقال‌پذیری بالای این سویه است که لزوم رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی توسط تمامی افراد حتی باوجود تزریق واکسن را افزایش می‌دهد.

وی یادآور شد: براساس بررسی‌های انجام شده در صورتیکه فرد مبتلا به اُمیکرون بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی با فرد دیگری در ارتباط باشد تنها در مدت ۳۰ ثانیه این فرد را نیز به بیماری مبتلا می‌کند، بنابراین مهم‌ترین راه پیشگیری انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، همچنین افرادی که دوز سوم واکسن خود را دریافت نکرده‌اند نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

خسروی خاطرنشان کرد: حتی در صورتیکه اثبات شود شدت بیماری در سویه اُمیکرون نسبت به سویه دلتا کمتر است، اما افزایش ناگهانی بیماران و وارد شدن فشار بیش از حد توان بر سیستم درمانی کشور خطر بیشتری خواهد داشت، زیرا خدمات‌رسانی با مشکل مواجه می‌شود بنابراین توصیه می‌شود، افراد هم‌چنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دقت لازم را داشته باشند و همچنین برای دریافت دوز سوم واکسن خود اقدام کنند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.