خضریان: مجلس به دنبال کنترل بازار اجاره‌بهای مسکن است

double-quot تهران - جارپرس - نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی یکی از بزرگترین نگرانی‌های بخش عمده مردم و مستأجران را موضوع کنترل اجاره‌بهای املاک مسکونی عنوان و اظهار کرد: مجلس به دنبال این است که با کنترل بازار اجاره‌ها بخش عمده‌ای از سبد معیشتی مردم به نفع اقشار مستضعف و برخلاف منافع همیشگی دلالان تأمین کند.
کد خبر : 91218
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 - 13:01
خضریان: مجلس به دنبال کنترل بازار اجاره‌بهای مسکن است

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، علی خضریان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) به عنوان متقاضی دو فوریت طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی گفت: موضوع اجاره‌بهای املاک مسکونی یکی از اصلی‌ترین مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به خصوص در تلاطم‌های اقتصادی و خصوصا فصل تابستان است.

وی یادآور شد: سال ۱۴۰۱ را با یک شرایط خاص و جراحی اقتصادی شروع کردیم. یکی از بزرگترین نگرانی‌های بخش عمده مردم و مستأجرین موضوع کنترل اجاره‌بهای املاک مسکونی است. سمت دیگر این‌موضوع موجران هستند که از طریق دریافت اجاره بهای املاک کسب روزی و درآمد می‌کنند و این تلاطم‌های اقتصادی شامل حال آنها نیز می شود بنابراین نمی‌توان مانعی ایجاد کرد برای اینکه آنها نیز طبق نرخ تورم به رشد منطقی اجاره بها نپردازند.

این‌ نماینده مجلس ادامه داد: از طرف دیگر حاکمیت نمی‌تواند نسبت به افزایش نابرابر، نامتعارف و بدون استدلال درست افزایش اجاره‌بها سکوت کند. همچنین نمی‌تواند افزایش اجاره‌بها را به املاک معاملات ملکی سپرد که در شرایط کنونی هر اندازه که اجاره‌بها را بالاتر ببندند درآمد بیشتری کسب می‌کنند لذا نباید نرخ‌گذاری را رها و بدون سامان قرار داد.

خضریان با بیان اینکه از بهمن سال گذشته روی این طرح کار کردیم گفت: باید روی این موضوع حساس بود. باید بنگاه‌های معاملات ملکی را کنترل کنیم که نه اینکه آنها تعیین‌کننده نرخ اجاره‌بها باشند که سود بیشتری ببرند. در تابستان ۱۴۰۱ بخش عمده‌ای از مستأجران این کشور امکان تمدید قرارداد را پیدا نمی‌کنند و مجبور می‌شوند از شهر به حاشیه‌های شهرها و از حاشیه‌ شهرها به مناطق دورتر کوچ ‌کنند. قطعا بی‌توجهی به این امر باعث می‌شود آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و روانی افزون‌تری بر کشور تحمیل شود و در آن روز است که باید به دنبال آن باشیم که راه‌حلی برای برون‌رفت از این مشکلات ارائه کنیم.

وی در پایان گفت: امروز هم برای این کنترل دیر شده است اما با رای مثبت به این طرح می‌توان بخش عمده‌ای از مستضعفین کشور را دلشاد کرد ضمن اینکه مجلس به دنبال این است که با کنترل بازار اجاره‌ها بخش عمده‌ای از سبد معیشتی مردم را به نفع اقشار مستضعف و برخلاف منافع همیشگی دلالان تأمین کند این طرح یکی از قوانین تأثیرگذار این دوره از مجلس خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.