خسارت ۹۲۴ میلیارد ریالی بارندگی های اخیر در خراسان رضوی

double-quot
مشهد- جارپرس- مدیر کل مدیریت بحران خراسان رضوی گفت: بارندگی های هفته گذشته در این استان ۹۲۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال خسارت به بخش های مختلف وارد کرد.

کد خبر : 19678
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 اسفند 1395 - 8:29
خسارت ۹۲۴ میلیارد ریالی بارندگی های اخیر در خراسان رضوی

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، حجت علی شایانفر افزود: از این مبلغ ۴۶۵ میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان خسارت وارد شده است.
وی خسارت وارده به واحدهای مسکونی را ۲۸۹ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال و مابقی را مربوط به بخش های راه و ابنیه، شبکه برق، آب روستایی و شهری و منابع طبیعی و آبخیزداری عنوان کرد.
وی ادامه داد: طی این مدت تمام دستگاه ها و بخش های مرتبط حضور موثر داشته و همه توان خود را برای رفع مشکلات به کار گرفتند به گونه ای که راهها و مسیرهای جاده ای و شهری باز نگه داشته شد و فعالیت های بخش های مختلف با تعامل و هماهنگی انجام شد.
شایانفر گفت: در مدت سه روز بارندگی هلال احمر استان به ۶ هزار و ۵۰۷ نفر امداد رسانی کرد و ۶۸۲ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.
وی افزود: در این مدت ۲۸۹ راه روستایی استان مسدود شد که با تلاش های انجام شده اغلب آنها به سرعت بازگشایی گردید.
وی اظهار کرد: همچنین بیش از ۱۵ هزار تن شن و نمک پاشی و ۴۵ میلیون متر مکعب عملیات برفروبی در ۲۰ هزار کیلومتر راه های استان انجام گرفت و ۵۶۹ خودرو در راه مانده نیز امدادرسانی شد.
شایانفر ادامه داد: در مدت مزبور تمام شهرداری های استان آماده باش بوده و در مشهد نیز ۹ هزار نفر نیروی خدماتی و ۴۸۹ دستگاه خودرو به صورت شبانه روزی فعالیت کردند.
وی گفت: برق هشت شهرستان استان در بخش هایی دچار خسارت و قطع شد که قطع برق برخی از این شهرها از جمله باجگیران در حد نیم ساعت بود اما در برخی مناطق از قبیل سه روستای شهرستان چناران یک روز ادامه یافت.
وی افزود: همچنین در جریان این بارش ها به شبکه آب و فاضلاب ۲۲ شهر و شبکه آبرسانی ۲۶۴ روستای استان خسارت وارد شد که در کمترین زمان ممکن مشکل برطرف و آبرسانی برقرار شد.
شایانفر، تخلیه اضطراری پنج هزار نفر را در مناطقی که احتمال شکستن بندها و سدهای خاکی وجود داشت از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت ذکر کرد.
وی اظهار کرد: طی سه روز مزبور ۱۹۱ پرواز فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد لغو شد در حالی که ۳۷۶ پرواز از این فرودگاه انجام و ۵۴ هزار مسافر جابه جا شدند و ناوگان ریلی هم با ظرفیت کامل خدمات دهی کرد.
وی گفت: در پی خسارت های وارده، بازسازی تاسیسات زیربنایی در کمترین زمان ممکن انجام شد.
استان خراسان رضوی هفته گذشته با بارش برف و باران شدید مواجه شد که بیشترین بارندگی ها مربوطه به شهرستان های تایباد و خواف به ترتیب با ۶۰ و ۵۸ میلیمتر و بیشترین برف مربوط به مشهد با ۳۰ سانتیمتر بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.