0 نظر
219 بازدید

خراسان شمالی از پرتراکم ترین زیست گاه های پلنگ در خاورمیانه

double-quot خراسان شمالی - جارپرس - معاون اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی یکی از پرتراکم ترین زیستگاه ها در خاورمیانه به لحاظ دارا بودن جمعیت پلنگ است.
کد خبر : 33574
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 مهر 1399 - 15:50
خراسان شمالی از پرتراکم ترین زیست گاه های پلنگ در خاورمیانه

به گزارش جارپرس به نقل از ایسنا، لشگری با اشاره به اینکه این استان دارای جمعیت بسیار خوبی از گونه حیوانی پلنگ است، اظهارکرد: به طور کلی می توان در بیشتر مناطق این استان گونه پلنگ را مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه برخی از قلمروهای پلنگ در این استان کوچک و برخی نیز بزرگ است، افزود: قلمروهای کوچک در مناطق حفاظت شده همچون سالوک و ساری گل است و دلیل این امر فراوانی طعمه برای این گونه حیوانی در آن مناطق است.

لشگری ادامه داد: از سوی دیگر قلمروهای وسیع در مناطق آزاد قرار دارد و گستردگی این مناطق وجود کمتر طعمه هایی غذایی برای پلنگ است.

وی تصریح کرد: تخریب زیست گاهی و کاهش طعمه از جمله خطرات بسیار مهمی است که این گونه حیوانی را در این استان تهدید می کند و همین امر موجب شده تا شاهد حضور پلنگ در نزدیکی مناطق مسکونی نیز باشیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: مردم خراسان شمالی با محیط زیست عجین هستند و یکی از عوامل افزایش این گونه های حیوانی همین امر بوده و حتی شاهد اعلام گزارشات مردمی به خاطر تخلفات روی داده شده از سوی متخلفان هستیم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.