0 نظر
128 بازدید

خاندان “تاکسین” دست از سر دنیای سیاست در تایلند برنمی‌دارد

double-quot تهران - جارپرس - کوچکترین دختر تاکسین شیناواترا، نخست‌وزیر پیشین تایلند با داشتن نیم میلیون دنبال‌کننده در رسانه‌های اجتماعی و زندگی مرفه وارد عرصه سیاست در این کشور شده تا شاید بتواند جا پای پدرش بگذارد.
کد خبر : 93429
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 خرداد 1401 - 14:08
خاندان “تاکسین” دست از سر دنیای سیاست در تایلند برنمی‌دارد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، “پائه‌تونگتارن شیناواترا” ۳۵ ساله، کوچکترین دختر تاکسین شیناواترا، نخست وزیر سابق و میلیاردر تایلندی در حالی خودش را به جامعه به شدت دچار گسست سیاسی این کشور می‌شناساند که انتخابات پارلمانی تایلند قرار است مارس ۲۰۲۳ برگزار شود. او امید دارد بتواند جای پدرش را در عرصه سیاسی بگیرد.

حضور شیناواترای جوان در انظار عمومی و در بین مردم پیام‌آور نفوذ شیناواترا برای یک نسل جدید به حساب می‌آید.

پائه‌تونگتارن شیناواترا نقش کم اهمیتی در حزب اصلی اپوزیسیون “فو تای” دارد اما با این حال، می‌خواهد خودش را کاندیدای نخست وزیری در انتخابات بعدی تایلند کند.

تاکسین شیناواترا ۷۲ ساله که در کودتای ۲۰۰۶ از نخست وزیری برکنار شد، در ویدئوها و پست های منتشر شده دخترش در رسانه‌های اجتماعی حضور پر رنگی دارد و او را در آغوش می‌فشارد یا همراه او یک کاسه نودل می‌خورد. پائه‌تونگتارن جوان می‌گوید مجذوب حمایت بی حد و حصر پدرش است و تاکید دارد که همیشه “دختر کوچولوی” او خواهد ماند.

او ماه گذشته میلادی به خبرگزاری فرانسه گفته بود: ما می‌توانیم تایلند را از یک کشوری که درگیر بدهی و بدبختی است و آینده‌ای روشن ندارد به کشوری پر از فرصت و امید برای همگی مردم و نسل‌های آینده تبدیل کنیم.

دختر شیناواترای ۷۲ ساله همچنین تاکید کرد که تایلند در دوران نخست وزیری پدرش بهبود یافت و رشد کرد و افزود: من هم مانند پدرم با ناملایماتی روبرو هستم. چطور نباید به پدرم بابت همه آن کارهایی که برای کشور انجام داد، ببالم؟ به خاطر او من نه تنها از انتقاد نمی‌ترسم بلکه آن را فرصتی برای پیشرفت و بهبود می‌دانم.

به نظر می‌رسد که محبوبیت تاکسین در بین مردم به ویژه فقرا و کشاورزان تایلندی باعث شود تا از پائه‌تونگتارن هم حمایت کنند چون همین افراد بودند که باعث شدند تا او در انتخابات ۲۰۰۱ و ۲۰۰۵ پیروز شود.

یکی از حامیان پائه‌تونگتارن جوان در کارزاری برای انتخابات محلی بانکوک که ماه گذشته میلادی برگزار شد، گفت: ما به شما نیاز داریم. دلمان برای پدرت تنگ شده است.

با وجود این نفوذ، یک سری از حامیان قدرتمند و چهره‌های ارشد نظامی مخالف تاکسین هستند و مدت‌هاست که او را به دستکاری در قدرت متهم کرده‌اند.

تاکسین شیناواترا که سابق بر این مالک باشگاه منچسترسیتی بود و ۱.۹ میلیارد دلار ثروت دارد، اکنون در تبعیدی خودخواسته در دوبی زندگی می‌کند تا از اتهام فسادی که خودش می‌گوید با انگیزه سیاسی است، اجتناب کند. خواهر او، یینگلاک شیناواترا در ۲۰۱۱ به عنوان نخست وزیر تایلند انتخاب شد اما توسط پرایوت چان اوچا، رهبر کودتای ۲۰۱۴ از سمتش ساقط شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.