0 نظر
156 بازدید

حکیم و عامری بر همکاری دو ائتلاف پارلمانی عراق تاکید کردند

double-quot
بغداد – جارپرس – ‘سید عمار حکیم’ و ‘هادی عامری’ رهبران دو ائتلاف (فراکسیون) بزرگ پارلمانی عراق، بر همکاری و اتفاق نظر هر چه بیشتر میان این دو ائتلاف تاکید کردند.

کد خبر : 28261
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 دی 1397 - 10:16
حکیم و عامری بر همکاری دو ائتلاف پارلمانی عراق تاکید کردند

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق و رئیس فراکسیون اصلاح و بازسازی روز شنبه در دیدار با عامری، رئیس ائتلاف الفتح و فراکسیون سازندگی، تازه ترین تحولات سیاسی عراق و پرونده تکمیل کابینه را بررسی کرد.
حکیم در این دیدار بر اهمیت حمایت از دولت کنونی برای اجرای برنامه خدماتی و توسعه ای آن و بر ضرورت اولویت بندی فعالیت ها در مرحله کنونی و اولویت دادن به خدمات و مبارزه با فساد و تامین فرصت های شغلی و تقویت همبستگی اجتماعی تاکید کرد.
رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی همچنین بر اهمیت تلاش برای تکمیل روند تبدیل دو ائتلاف بزرگ اصلی عراق به نهادهای تاثیرگذار سیاسی تأکید کرد و آن را در تثبیت نظام سیاسی مهم دانست و افزود که ائتلاف اصلاح و سازندگی گام های بزرگی در این راه برداشته است.
در این دیدار دو طرف بر ضرورت هماهنگی و اتفاق نظر دو فراکسیون در راستای مصالح کشور تاکید کردند.
در حال حاضر یکی از معضلاتی که اتفاق نظر این دو فراکسیون می تواند حل کند طولانی شدن تکمیل کابینه عادل عبدالمهدی نخست وزیر، و عدم توافق بر سر گزینه های تصدی چند وزارتخانه بویژه وزارت کشور است.
چند جلسه پارلمان عراق تاکنون بدلیل اصرار دولت و فراکسیون سازندگی روی گزینه ‘فالح فیاض’ برای پست وزارت کشور و مخالفت فراکسیون اصلاح و بازسازی بی نتیجه مانده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.