حمل و نقل زائران اربعین امسال به ۶ میلیون نفر می‌رسد

double-quot

تهران-جارپرس-مدیر عامل اتحادیه اتوبوسرانی شهری کشور گفت: پیش بینی می‌شود حمل و نقل زائران حسینی در مراسم پیاده روی اربعین امسال به ۶ میلیون نفر برسد.

کد خبر : 31069
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 مهر 1398 - 11:59
حمل و نقل زائران اربعین امسال به ۶ میلیون نفر می‌رسد

 

به گزارش روز دوشنبه اتحادیه اتوبوسرانی شهری کشور، محسن مسلم خانی افزود: امسال با همکاری ۳۰ شهرداری که دارای ناوگان به نسبت مناسبی برای حمل و نقل بودند، توانستیم ۲هزار و ۵۰۰  دستگاه اتوبوس را برای حمل و نقل زائران اربعین حسینی مهیا کنیم.

نماینده وزارت کشور در حمل و نقل اربعین حسینی تصریح کرد: هزار و ۲۵۰ دستگاه از این اتوبوس ها وظیفه جابه جایی زائرین را از پارکینگ ها به نقاط صفر مرزی (پایانه ها) دارد و هزار و ۲۵۰ دستگاه هم در خاک عراق برای رفاه حال زائران، حمل و نقل و جابه جایی آنها را به عهده دارند.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته ما در رفت و برگشت، چهار میلیون زائر را در اربعین حسینی جابهجا کردیم اما امسال آمادگی آن را داریم تا ۶ میلیون نفر از زائران را جابه جا کنیم.

مدیر عامل اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور گفت: به منظور هماهنگی و نظارت بیشتر، سیستم «اپ» موبایل برای رانندگان فعال شده و همچنین دستورالعمل های لازم در زمینه چگونگی برخورد با زائران، رعایت استانداردهای ایمنی در اتوبوس ها نیز  به رانندگان ابلاغ شده است.

مسلم خانی تاکید کرد: باوجود کمبود ناوگان حمل و نقل، شهرداری ها و رانندگان داوطلب در این اربعین استقبال گرمی داشتند که قدردان آنها هستیم.

به گزارش ایرنا، مدیرکل برنامه ریزی و نظارت عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، پیش از این از نام نویسی حدود ۲ میلیون و یکصد هزار نفر از متقاضیان زیارت اربعین حسینی در سامانه سماح (مخفف ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه)  خبر داده بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.