0 نظر
135 بازدید

حمله سایبری به وزارت امور خارجه کانادا

double-quot تهران - جارپرس - مقامات اعلام کردند، هکرها هفته گذشته حمله سایبری به وزارت امور خارجه کانادا انجام دادند و برخی از سرویس‌های این وزارتخانه همچنان قطع هستند.
کد خبر : 81682
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 5 بهمن 1400 - 14:39
حمله سایبری به وزارت امور خارجه کانادا

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این حمله سایبری چهارشنبه گذشته یعنی یک روز پیش از آنکه آژانس اطلاعات کانادا اعلام کند که اپراتورهای شبکه زیرساخت‌های کلیدی و مهم باید تدابیر دفاعی خود را در برابر تهدیدات روسیه تقویت کنند، شناسایی شد.

هیات خزانه‌داری که مسئولیت کامل عملیات‌های دولت را برعهده دارد، گفت:‌ خدمات کلیدی و مهم هم اکنون در حال اجرا هستند. برخی دسترسی‌ها به اینترنت و خدمات مبتنی بر اینترنت در حال حاضر قطع هستند.

این نهاد بدون ارائه جزئیات بیشتر افزود: هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه دیگر نهادهای دولتی نیز تحت تاثیر این حمله سایبری قرار گرفته‌اند، وجود ندارد.

این در حالی است که هیات خزانه‌داری و وزارت امور خارجه کانادا درباره اینکه آیا عاملان روس مسئول این رویداد هستند یا خیر، هیچ اظهار نظری نکرده‌اند.

کانادا موضع سفت و سختی نسبت به بسیج نظامی روسیه در مرز اوکراین اتخاذ کرده است.

اوتاوا به ندرت درباره حملات سایبری به سیستم‌هایش صحبت می‌کند. در سال ۲۰۱۱ میلادی مقامات اعلام کرده بودند که یک عامل چینی بسیار پیچیده به یک مرکز تحقیقاتی مهم حمله سایبری کرده است. این در حالی است که پکن این مساله را رد کرد.

در سال ۲۰۱۴ میلادی یکی از وزرای سابق کابینه کانادا اعلام کرد، عاملان چینی مسئول حمله سایبری سال ۲۰۱۱ میلادی به وزارت دارایی و هیات خزانه‌داری بودند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.