عضو کمیته امورامنیتی دومای روسیه :

حمله تروریستی در ایران پیامد هرج و مرج ایجاد شده در منطقه با سیاست های غرب است

double-quot تهران- جارپرس -آدالبی شخاگوشف، عضو کمیته امورامنیتی دوما، مجلس نمایندگان پارلمان روسیه گفت: حمله تروریستی در ایران پیامد هرج و مرج ایجاد شده در منطقه با سیاست های غرب است.
کد خبر : 137561
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 14 دی 1402 - 13:05
حمله تروریستی در ایران پیامد هرج و مرج ایجاد شده در منطقه با سیاست های غرب است

به گزارش جارپرس از اسپوتنیک، دیروز چهارشنبه انفجارهایی در شهر کرمان در جنوب شرق ایران در مراسم سوگواری به مناسبت چهارمین سالگرد ترور سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رخ داد. گفته می شود این انفجارها از راه دور انجام شد: دو ساک حاوی مواد منفجره در نزدیکی ورودی قبرستان در شهر کرمان قرار داشتند. بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جان باختن ۹۵ نفر بر اثر این انفجارها را تایید کرد. بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه ها قبل از اظهارات وزیر، تعداد کشته شدگان ۱۰۳ نفر و تعداد زخمی ها ۲۱۱ نفراعلام شده بود.

شخاگوشف معتقد است:” سیاست فعلی غرب منجر به هرج و مرج غیر قابل کنترل در منطقه می شود و هرج و مرج فضایی برای اقدامات تروریستی است. حمله تروریستی در ایران نیز پیامد این وضع است… تحریکات شدید در خاورمیانه و از جمله در ایران چیزی جز راه اندازی مجدد تروریسم و دور جدیدی از فعالیت‌های تروریستی ناشی از بی‌ثباتی در منطقه نیست”.
به گفته وی، روسیه که پیش از این از ایجاد یک کشور تروریستی در سوریه جلوگیری کرد، به جهانیان این فرصت را داد که “تجلیات جدی تروریستی را برای مدت طولانی فراموش کنند”.
وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های آمریکا، اسرائیل و متحدان آنها در خاورمیانه چنان چشم‌اندازهایی را به تروریسم بین‌المللی هدیه می‌دهد که خطر انجام تلاش‌ها برای ایجاد یک کشور تروریستی جدید و وقوع جنگ بزرگ و گسترده در خاورمیانه را به وجود می آورد”.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.