حمایت از نخست‌وزیر ژاپن با تدابیر کرونایی او افزایش یافت

double-quot تهران - جارپرس - حدود دو سوم رای‌دهندگان ژاپنی از دولت فومیو کیشیدا حمایت می‌کنند و از تدابیر او برای مقابله با کرونا به ویژه بسته شدن موقت مرز به روی مسافران خارجی استقبال کرده‌اند.
کد خبر : 78597
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 دی 1400 - 9:03
حمایت از نخست‌وزیر ژاپن با تدابیر کرونایی او افزایش یافت

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، روزنامه اقتصادی نیکئی ژاپن امروز (دوشنبه) گزارش داد، حمایت از کابینه فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن به ۶۵ درصد افزایش یافته که به نسبت نظرسنجی ماه گذشته چهار درصد رشد نشان می‌دهد.

در این نظرسنجی تازه که از جمعه تا یکشنبه انجام شد، ۶۱ درصد از پرسش‌شوندگان گام‌های کیشیدا برای مقابله با کرونا را مثبت ارزیابی کردند و این بالاترین رضایت مردمی از واکنش کرونایی دولت‌های ژاپن از فوریه ۲۰۲۰ است که روزنامه نیکئی پرسش از رای‌دهندگان در این رابطه را آغاز کرد.

در بحبوحه ظهور جهانی سویه امیکرون کرونا، فومیو کیشیدا در اواخر نوامبر اعلام کرد که ژاپن ورود خارجی‌ها را به مدت یک ماه ممنوع می‌کند. هفته گذشته او این اقدام را برای تعطیلات سال نو هم تمدید کرد.

کیشیدا در ماه اکتبر روی کار آمد و جای یوشیهیده سوگا را که یک سال نخست وزیر بود و طی آن مدت تعداد مبتلایان به کرونا به شدت افزایش یافت و محبوبیت او سقوط کرد، گرفت. ژاپن طی هفته‌های اخیر چند صد مورد موارد جدید ابتلا به کرونا رویت کرده که به نسبت اوت که روزانه بیش از ۲۰ هزار مبتلا شناسایی می‌شد، کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.