حل مشکل کاغذ در هیات دولت

double-quot تهران - جارپرس - مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دو اقدام جدید دولت برای حوزه نشر خبر داد.
کد خبر : 59723
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 1 تیر 1400 - 17:11
حل مشکل کاغذ در هیات دولت

 

به گزارش جارپرس از ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا اسماعیلی، مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی این وزارتخانه با اشاره به تصمیمات جدید دولت برای حوزه نشر گفت: همزمان با میلاد امام هشتم(ع) دو اتفاق خوب هم برای اهالی نشر رقم خورد. خبر اول مربوط به حل مشکل کاغذ در سال جاری است که در پی مساعدت رئیس‎‌جمهور و هیات محترم دولت صورت گرفت.

او ادامه داد: خبر دوم نیز مربوط به برقراری تعرفه‌های فرهنگی برای دفاتر نشر و کتابفروشی‎‌های کشور در امور مربوط به تعرفه‌های آب، برق، گاز، خدمات پستی و همچنین صدور پروانه ساختمان است. این اقدام پس از سال‌ها گفت‌وگو و پیگیری وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در هیات دولت به تصویب رسید.

علیرضا اسماعیلی همچنین نظر به برخی پیشنهادها در خصوص ارائه تسهیلات تحفه به ناشران در پی شرایط کرونا گفت: مبالغ تصویب‌شده برای ناشران بین ۵۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان بود که رقم این تسهیلات پس از بررسی پرونده‎‌های درخواست ناشران در کمیته‌‏ای متشکل از اعضای صنف نشر و معاونت فرهنگی برای ناشران مقرر شد.

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی تاکید کرد: از این‌رو برای هیچ ناشری فراتر از این سقف در نظر گرفته نشد و این تسهیلات بر اساس ملاک‏‌های مشخص مانند میزان تولید کتاب و یا کیفیت آثار تولیدی در کمیته‌‏ای متشکل از نمایندگان صنف و معاونت امور فرهنگی تعیین شد.

اسماعیلی همچنین خاطرنشان کرد: امیدوارم با تدابیر در نظر گرفته‌شده و همکاری نهادهای حاکمیتی و بخش‎ خصوصی بر همین مبنا شاهد رشد و شکوفایی بیشتر نشر کتاب و کتابخوانی در کشور باشیم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.