0 نظر
113 بازدید

حلقه مفقوده کشاورزی در کشور به فراموشی سپرده شده است

double-quot تهران - جارپرس - رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی از ظرفیت کشاورزی موجود در استان های حاصل خیز کشور غافل مانده است در حالی که خوزستان می تواند به قطب تولید گندم خاورمیانه تبدیل شود.
کد خبر : 105573
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 آبان 1401 - 13:12
حلقه مفقوده کشاورزی در کشور به فراموشی سپرده شده است

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، قاسم ساعدی با اشاره به وضعیت تامین آب کشاورزی در سطح کشور، بیان کرد: از خوزستان به عنوان انبار گندم خاورمیانه یاد می شود. همان طوری که اوکراین با مساحت کوچک خود انبار گندم دنیا است، خوزستان نیز اگر مورد توجه قرار می گرفت این ظرفیت را داشت تا گندم دنیا را تامین کند. اگر مدیریت صحیحی در منابع آبی استان اعمال شده و روش های نوینی در حوزه کشت در اختیار کشاورزان استان قرار گیرد، خوزستان می تواند کل گندم خاورمیانه را تامین کند.

تولید گندم به فراموشی سپرده شده است

وی در ادامه اظهار کرد: اما امروز در کجای کار ایستاده ایم؟ آیا تاکنون وزارت جهاد کشاورزی آنطور که باید و شاید به کشاورزی استان خوزستان توجه داشته است؟ آیا حداقل آسیب شناسی لازم در حوزه کشاورزی صورت گرفته است؟ بنده به عنوان نماینده استان باید بگویم خیر. متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی از ظرفیت کشاورزی موجود در استان های حاصل خیز کشور غافل مانده است. حلقه مفقوده تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم در کشور به فراموشی سپرده شده است.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امروز مردم نگران و ناراحت هستند. مردم خوزستان به دنبال دو سال خشکسالی، دو سال عدم کشت را تجربه کرده اند. وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو دو دستگاه اصلی متولی در حوزه کشاورزی بوده و نباید اجازه تولید گندم به عنوان یکی از اصلی ترین نیازهای کشور به فراموشی سپرده شود. خوزستان رتبه اول تولید گندم را در سطح کشور داشته و نباید اینگونه به فراموشی سپرده شود.

نباید با بی تفاوتی از کنار حوزه کشاورزی گذشت

وی در ادامه تاکید کرد: نباید با بی تفاوتی از کنار مشکل آب کشاورزی عبور کرد. وزیر نیرو و وزیر جهاد کشاورزی باید پاسخگو باشند. تولیدات کشاورزی در تقویت اقتصاد کشور موثر هستند. ما باید تولید داخلی را ارتقا دهیم. بنده به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان حرکت ویژه ای از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای توجه به کشاورزی استان که قطب کشاورزی کشور است نمی بینم. حداقل باید کارگروه مشترکی تشکیل می شد تا به این موضوع رسیدگی کند.  در اوج بی تفاوتی کشاورزی کشور در حال اسیب است و این وضعیت اصلا قابل قبول نیست.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.