0 نظر
195 بازدید

حقوق مستمری بگیران ۱۰۴ درصد افزایش یافت

double-quot
کاشان – جارپرس – مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: حقوق مستمری بگیران این سازمان در پنج سال گذشته از دوره خدمت دولت تدبیر و امید نزدیک به ۱۰۴ درصد افزایش داشته است.
کد خبر : 26145
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 تیر 1397 - 6:38
حقوق مستمری بگیران ۱۰۴ درصد افزایش یافت

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، سید تقی نوربخش روز شنبه در آئین بهره برداری از درمانگاه تامین اجتماعی آران و بیدگل بیان کرد: حمایت های دولت و افزایش های اعمال شده، بخشی از کم توجهی ها نسبت به حقوق مستمری بگیران در گذشته را جبران کرده اما هنوز کافی نیست و باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.
وی با اشاره به افزایش ۱۹ درصدی حداقل دریافتی مستمری بگیران و ۱۳٫۵ درصدی سایر سطوح سازمان تامین اجتماعی افزود: این افزایش بیشتر از نرخ تورم بوده است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: امسال ماهانه ۵۰ هزار میلیارد ریال جهت پرداخت حقوق مستمری بگیران و بیمه بیکاری پرداخت شده که ۴۷ هزار میلیارد ریال جهت مستمری و سه هزار میلیارد ریال جهت بیمه بیکاری بوده است، در شرایطی که این سازمان بدون اتکا به منابع عمومی کشور اداره می شود.
او اضافه کرد: مهمترین رویداد با تلاش دولت و مجلس شورای اسلامی برای سال جاری تصویب آیین نامه اجرایی تبصره ۵ قانون بودجه بود که در قالب آن بودجه ای به سازمان تامین اجتماعی تخصیص یافته است.
نوربخش عنوان کرد: بخشی از بدهی های دولت با این بودجه تهاتر می شود که بطور قطع در ارتقای کمی و کیفی خدمات سازمان تامین اجتماعی نقش مهمی خواهد داشت.
وی همچنین گفت: با توجه به جنگ اقتصادی دشمن، از ۶ ماه پیش در سازمان تامین اجتماعی ستادی تشکیل و همه پیش بینی ها جهت تضمین مسائل درمانی و بیمه ای افراد زیر پوشش صورت گرفته است و جای نگرانی نیست.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: هم اکنون نزدیک به ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر (برابر با نیمی از جمعیت کشور) از جمله ۶ میلیون مستمری بگیر اصلی و تبعی زیر پوشش هستند و این سازمان موظف به پرداخت مستمری تامین درمان، سفرهای زیارتی، هزینه های کفن و دفن و بن های خوار و بار است.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برای حضور در آیین بهره برداری از درمانگاه تامین اجتماعی حضرت ابوالفضل (ع) آران و بیدگل با زیربنای ۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال و راه اندازی شعبه ۲ تامین اجتماعی کاشان در منطقه راوند این شهرستان به منطقه شمال استان اصفهان سفر کرده است.
به گفته نوربخش، ۵۰ طرح در نقاط کم برخوردار ۲۲ استان با ارزش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته تامین اجتماعی به بهره برداری می رسد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.