حقوق ماهانه ۲۰۰ میلیونی در انتظار شانس‌های طلایی المپیک/ بیرانوند از مرکز نظارت رفت

double-quot تهران - جارپرس- دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: برای موفقیت در پاریس حقوق ماهانه ۲۰۰ میلیونی در انتظار دارندگان مدال طلا خواهد بود.
کد خبر : 135648
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 آبان 1402 - 11:11
حقوق ماهانه ۲۰۰ میلیونی در انتظار شانس‌های طلایی المپیک/ بیرانوند از مرکز نظارت رفت

به گزارش جارپرس از ایرنا، سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان بیست و هشتمین نشست کمیته ملی الپیک ضمن تشکر از برگزاری مراسم تقدیر از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی که توسط شهرداری تهران برگزار شد، گفت: امیدواریم جوایزی که قولش را داده‌اند، پرداخت شود.

وی افزود: شهرداری تهران کمک‌های دیگری هم در خصوص اقدامات عمرانی و نقدینگی و حوزه سازمان زیبا سازی شهر تهران و تبلیغات در حوزه ورزش به شکل رایگان برای کمیته درنظرگرفته که نقطه عطفی است. ورزشکاران باید در حوزه تامین مالی، اشتغال و مسکن حمایت شوند و امیدواریم حوزه‌های دیگر از جمله استان‌داران هم حمایت کنند. البته دستورالعملی را در این خصوص ابلاغ نکرده‌ایم اما ورزشکاران توقع دارند. در سطح ملی در تلاش هستییم تفاهم‌نامه‌هایی داشته باشم. با راه و شهرسازی و حوزه مالی تفاه‌م نامه‌هایی داشته‌ایم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص مصوبات بیست و هشتمین هیئت اجرایی عنوان کرد: در جلسه امروز ادامه مباحث جلسه قبل و گزارشات و آسیب‌شناسی، نکات مثبت و منفی بازی‌های آسیایی مطرح شد. گزارشی توسط رئیس کمیته ملی المپیک، بنده و تابع درخصوص برنامه‌های حمایتی کمیته که قرار است تا ۹ ماه دیگر در المپیک شرکت کنند، صورت گرفت. ورزشکاران به شکل گل‌خانه‌ای شناسایی می‌شوند. توسط مرکز نظارت و مرکز سنجش ارزیابی می‌شوند و بر همان اساس در قالب یک بسته برایشان حقوق تعریف خواهد شد. بعد از کسب سهمیه المپیک یک حقوق پایه در نظر گرفته می‌شود و با توجه به حضور ورزشکاران در رویدادهای مورد تایید کمیته و مدال‌هایی که گرفته می‌شود نیز عددی به حقوق اضافه می‌شود. بسته پیشنهادی در این خصوص توسط کمیته به هیئت اجرایی پیشنهاد شد که حاوی ۵ شاخص است: شاخص جایگاه مدالی فرد در گذشته، کسب مدال در رویدادهای مورد تایید کمیته، شرکت در سنجش آکادمی ملی المپیک، عملکرد فرد در رویدادهای گذشته و رعایت تدبیرو شئونات، رفتار و نظم نهایتا این ۵ موضوع ما را به عدد حقوق می رساند. اگر تمام این ویژگی‌ها را یک فرد داشته باشد عدد بالایی برای حقوق که حدود ۲۰۰ میلیون تومان به صورت ماهیانه است، در نظر خواهیم گرفت.

هاشمی گفت: شاید امید طلای ما در المپیک به اندازه انگشتان دست باشد بنابراین رقم قابل توجهی بودجه نیاز ندارد. برای سرمربیان هم حدود ۸ درصد رقمی که برای ورزشکار محاسبه می شود، لحاظ شده و اختیارات نهایی آن را هیئت اجرایی به کمیته داده است. به ترتیب تا برنز عدد حقوق کم می‌شود به ۶۰ میلیون تومان می‌رسد در واقع عدد حقوق بین سقف ۲۰۰ میلیون تا کف ۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

دبیر کل کمیته ملی المپیک عنوان کرد: در مرکز نظارت و مرکز سنجش ارزیابی‌ها ازهمین امروزمورد ارزیابی قرار می‌گیرد. رقم حقوق پایه بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان است و عدد بالایی نیست. ضمن این که سرانه اردویی، سرانه سفر و اردوهای خارج از کشور را هم در این ارزیابی‌ها مورد سنجش قرار خواهد گرفت. المپیک با تمام رویدادهای دیگر متفاوت است و بیش از ۲۰۰ کشور دنیا با هم رقابت سختی دارند و نتیجه تلاش چندین ساله ورزشکاران است و ایران با حمایت دولت و مجلس بتواند منابع مالی را تامین کرده و تصمیم خود را برای حمایت از ورزشکاران اجرایی کند. البته یک تبصره هم برای حقوق در نظر گرفته ایم و آن این‌که اگر فرد به هر دلیلی بتواند در نتیجه نهایی مدال طلا، نقره و برنز بگیرد، برایش جبران می‌کنیم.

هاشمی درخصوص دیگر مصوبات نشست امروز گفت: امروز محمد تابع که رئیس مرکز سنجش بود، به عنوان رئیس مرکز نظارت با پیشنهاد رئیس کمیته انتخاب شد و جایگزین بیرانوند شد. او دکترای تربیت بدنی دارد. تجربه ورزشی دارد. مدرس دانشگاه و از اساتدید و مدیران خوب است. از زحمات بیرانوند که طی ۱۰ ماه پیش سرپرست مرکز نظارت بود تشکر شد. او خوب کار کرد. پیمان فخری بعد از آمدن تیم جدید حتی یک هفته هم حضور نداشت ولی با حضور بیرانوند توانستیم موضوع را مدیریت کنیم. از حالا به بعد هم قرار شد بیرانوند به عنوان جانشین رئیس آکادمی ملی المپیک انتخاب شود که بتواند کمک حال دکتر صدر باشند.

حمید قاسمی هم به عنوان رئیس کمیسیون صلح و ورزش انتخاب شد. دکترای تربیت بدنی مدیریت ورزشی است. مدرس و دانشیار دانشگاه است. سابقه کار در حوزه رسانه و ورزش را هم دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.