حضور کم‌رنگ در وزنه‌برداری جوانان جهان/ جمالی و یوسفی تنها نمایندگان ایران در یونان

double-quot تهران- جارپرس- بنابر اعلام فدراسیون وزنه‌برداری تنها ۲ ورزشکار در بخش مردان و زنان به پیکارهای قهرمانی جوانان جهان در یونان اعزام خواهند شد.
کد خبر : 88267
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 فروردین 1401 - 13:56
حضور کم‌رنگ در وزنه‌برداری جوانان جهان/ جمالی و یوسفی تنها نمایندگان ایران در یونان

به گزارش جارپرس از ایرنا، مسابقات قهرمانی جوانان جهان از ۱۲ اردیبهشت در کشور یونان آغاز خواهد شد. با تصمیم فدراسیون وزنه‌برداری قرار است تنها ۲ ورزشکار شامل علیرضا یوسفی رکورددار جوانان جهان در دسته فوق سنگین و یکتا جمالی دارنده مدال برنز جوانان جهان در دسته ۸۷ کیلوگرم، نمایندگان ایران در آوردگاه یونان هستند.

علیرضا یوسفی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تایید اعزام خود به یونان گفت: در چند ماه اخیر تمرینات خوبی زیر نظر کادر فنی داشتم و اعزام تیم در هاله‌ای از ابهام قرار داشت اما با تصمیم فدراسیون قرار است که پانزدهم اردیبهشت‌ماه به مسابقات قهرمانی جوانان جهان اعزام شوم.

رکورد ورودی یوسفی برای مسابقات قهرمانی جوانان جهان ۴۰۰ کیلوگرم است و یکتا جمالی نیز با رکورد ۲۱۰ کیلوگرم به یونان خواهد رفت.

یوسفی که در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۱ جهان در ازبکستان با مهار ۲۳۸ کیلوگرم موفق به شکستن رکورد جوانان جهان در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم شد. رکورد قبلی این دسته با ۲۳۷ کیلوگرم در اختیار علی داودی دارنده مدال نقره المپیک توکیو بود.

یکتا جمالی که از وی به عنوان دختر تاریخ‌ساز ایران یاد می‌شود خردادماه سال ۱۴۰۰ با کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی جوانان جهان در ازبکستان تاریخ‌سازی کرد.

اعزام جمالی و یوسفی به مسابقات جهانی در حالی است که پیش از این اعلام شده بود که از ایران هیچ‌ وزنه‌برداری در مسابقات یونان حضور نخواهد یافت و این موجب شد تا تمرینات تیم وزنه‌برداری جوانان که زیر نظر سعید علی‌حسینی برگزار می‌شود تعطیل شود.

گفته می‌شود علی مرادی رییس فدراسیون وزنه‌برداری به عنوان داور به این دوره از مسابقات خواهد رفت. این خبر تاکنون از سوی فدراسیون تایید یا تکذیب نشده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.