حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام خمینی(ره)

double-quot
تهران – جارپرس – رهبر معظم انقلاب اسلامی، ساعتی پیش و به مناسبت ایام‌‌الله دهه مبارک فجر، با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) و گلزار شهدای بهشت زهرا، یاد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای گران‌قدر را گرامی داشتند.

کد خبر : 18982
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 6:12
حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام خمینی(ره)

به گزارش جارپرس از کانال اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، ایشان همچنین بر سر مزار شهدای آتش‌نشان حادثه‌ پلاسکو، شهدای مدافع حرم و تیپ فاطمیون نیز حضور یافتند.
ساختمان ۵۴ ساله پلاسکو در خیابان جمهوری تقاطع خیابان فردوسی حدود ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه (۳۰ دی) دچار حریق شد و پس از حدود سه ساعت عملیات اطفای حریق، ساختمان ناگهان فروریخت.
پس از ۹ روز تلاش امدادگران، پیکرهای ۱۵ شهید آتش نشان از زیر آوار ساختمان خارج و توسط آزمایش های پیکرشناسی و DNA شناسایی شد که با احتساب شهادت یک آتش نشان در بیمارستان شهید مطهری، ۱۶ آتش نشان در حادثه پلاسکو به جان خود را از دست دادند.
این شهدا روز دوشنبه (۱۱ بهمن ماه) بر روی دستان مردم تهران از مصلای امام خمینی(ره) تشییع و در بهشت زهرا به خاک سپرده شدند.
لشکر فاطمیون نیز متشکل از رزمندگان افغانستان است که ماموریت اصلی خود را دفاع از حرم و مقبره حضرت زینب(س) و ماموریت ثانویه خود را مبارزه با ظلم در سراسر جهان می‌دانند که در این راه شهدای زیادی را تقدیم کرده اند.
این گروه در سال ۱۳۹۰ با استعداد یک گروهان اعلام موجودیت کرد و امروز با نام تیپ یا لشکر فاطمیون با نام عربی ‘لواء فاطمیون’ شناخته می‌شود.
بنیانگذار این تیپ، علیرضا توسلی ملقب به ابوحامد بود که در سال ۱۳۹۳ به شهادت رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.