حسین زهی: استفاده از دو ماسک و کاهش ترددهای غیرضروری راه کنترل کروناست

double-quot تهران - جارپرس - یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اکنون تنها گزینه پیش رو برای کنترل موج چهارم کرونا استفاده صحیح از ماسک و رعایت دقیق فاصله گذاری اجتماعی است.
کد خبر : 54036
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 اردیبهشت 1400 - 8:21
حسین زهی: استفاده از دو ماسک و کاهش ترددهای غیرضروری راه کنترل کروناست

به گزارش جارپرس از ایسنا، اسماعیل حسین زهی با تاکید بر ضرورت رعایت صحیح و دقیق پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، بیان کرد: با توجه به اینکه کشور درگیر موج چهارم کرونا شده و امروز اکثر استان های کشور با موج گسترده این بیماری مواجه هستند و بر اساس آمار روزانه نیز تعداد مبتلایان و فوت شدگان در این موج بسیار گسترده تر شده ضرورت رعایت صحیح و دقیق دستورالعمل های بهداشتی امری اجتناب ناپذیر است‌.

وی در ادامه اظهار کرد: از آنجا که حجم واکسن وارداتی نیز بسیار کم بوده و صرفا پاسخگوی کادر درمان و در وهله دوم سالمندان است، فلذا واکسیناسیون عمومی به زودی انجام نخواهد شد بنابراین تنها گزینه پیش رو برای کنترل بیماری استفاده صحیح از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی مشارکت نداشته باشند کنترل این موج به سادگی میسر نخواهد شد و تعداد تلفات روز به روز بیشتر می شود. از مردم انتظار می رود برای حفظ سلامتی خود و خانواده هایشان استفاده صحیح از ماسک را جدی گرفته و از حضور در تجمعات و اجتماعات به ویژه در این ایام خودداری کنند.

حسین زهی در ادامه تاکید کرد: بر اساس دستور العمل های بهداشتی ترددهای غیر ضروری باید به حداقل رسیده و حتی الامکان مردم از دو ماسک استفاده کنند. همکاری مردم در رعایت صحیح پروتکل های بهداشتی یک مولفه کلیدی است که می تواند کشور را از این موج با کم ترین تلفات خارج کند.

وی در پایان افزود: از سوی دیگر باید بستر رعایت دقیق پروتکل ها را نیز فراهم کرد. به عنوان مثال در اداراتی که کار غیر ضروری ندارند باید از ظرفیت دورکاری حداکثری استفاده شود تا شاهد کم تر شدن بار مسافر در سیستم حمل و نقل در ساعات معینی از روز باشیم. راه دیگر کنترل این بیماری به حداقل رساندن ارتباط حضوری با دیگران است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.