0 نظر
121 بازدید

حزب سعد الحریری باردیگر خواستار بازگشت او ازعربستان به لبنان شد

double-quot

تهران-جارپرس-حزب جریان المستقبل که ریاست آن را ‘ سعدالحریری’ نخست وزیر لبنان که شامگاه شنبه هفته قبل در اقدامی نامتعارف و غافلگیرانه از مقام خود استعفا کرد، باردیگر خواستار بازگشت او از عربستان به لبنان شد و تاکید کرد که مشتاقانه منتظر بازگشت الحریری هستیم تا به مسئولیت هایش برای پیشبرد مراحل آینده لبنان عمل کند.

کد خبر : 23676
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1396 - 7:10
حزب سعد الحریری باردیگر خواستار بازگشت او ازعربستان به لبنان شد

 

به گزارش جارپرس از ایرنا، حزب المستقبل شب گذشته (شنبه) در جلسه ای فوق العاده در ‘بیت الوسط’ که به ریاست ‘فواد سنیوره ‘ نماینده پارلمان لبنان برگزار شد، آخرین تحولات و اوضاع لبنان و بازگشت سعد الحریری به بیروت را بررسی کرد.
المستقبل پیشتر هم خواستار بازگشت الحریری از عربستان به لبنان شده بود اما تاکنون سعودی ها به درخواست لبنانی ها به ویژه همپیمانان الحریری و ژنرال’ میشل عون’ رئیس جمهوری لبنان پاسخی نداده و الحریری همچنان در عربستان بسر می برد.
این مطالبه لبنانی ها به ویژه همپیمانان آل سعود خشم و عصبانیت سعودی ها را بدنبال داشته است.
لبنانی ها معتقدند که الحریری در لبنان در بازداشت و یا اقامت اجباری قرار دارد و با فشار و تهدید سعودی ها به استعفا مجبور شده است.
دربیانیه المستقبل برای جلب توجه سعودی ها و کمک به فراهم شدن زمینه بازگشت الحریری باردیگر از سعودی ها تمجید و به ایران حمله شده و ادعا شده عربستان نگاهی محبت آمیز و وفادارانه به لبنان دارد و ایران در امور داخلی کشورهای عربی دخالت می کند.
این درحالی است که ‘ثامر السبهان ‘ وزیر مشاور دولت سعودی در امور خلیج فارس پیشتر لبنانی ها را به دلیل حمایت و همکاری با حزب الله به برخورد تهدید و ادعا کرده لبنان به عربستان اعلام جنگ کرده است.
ناظران معتقدند که برخلاف ارزیابی و پیش بینی سعودی ها ، گروگان گیری الحریری نه تنها تاکنون به التهاب اوضاع لبنان منجر نشده است بلکه در تحولی بی سابقه اکثریت لبنانی ها در مقابل این اقدام مداخله جویانه همراه شده و حتی مخالفان حزب الله درلبنان با استقبال از اظهارات اخیر’ سید حسن نصرالله’ دبیرکل حزب الله در خصوص استعفای الحریری آن را اظهاراتی سنجیده و مسئولانه توصیف کرده اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.