0 نظر
155 بازدید

حذف مشکل نفخ و سیاه شدن دندان از قطره آهن خوراکی با فناوری نانو

double-quot تهران - جارپرس - یکی از شرکتهای فناور تولید قطره آهن خوراکی را توسعه داده که به دلیل بهره‌مندی از فناوری لیپوزوم، جذب و طعم بهتری نسبت به محصولات موجود در بازار دارد.
کد خبر : 72623
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 11 آبان 1400 - 9:28
حذف مشکل نفخ و سیاه شدن دندان از قطره آهن خوراکی با فناوری نانو

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، سید محسن صادق‌زاده، مدیرعامل این شرکت با اشاره به ساختار قطره آهن خوراکی تولید شده در این شرکت، گفت: فناوری لیپوزوم استفاده شده در این دارو به ما این امکان را می‌دهد تا ذرات آهن را درون یک لایه فسفولیپیدی قرار دهیم و با این کار یک ساختار معدنی که جذب سختی و کُندی در بدن دارد، به یک ذره آلی تبدیل شود و از این طریق جذب، بسیار سریع خواهد شد؛ ضمن آنکه سازگاری بیشتری برای بدن انسان دارد.

صادق‌زاده با بیان اینکه معمولا قطره‌های آهن دندان را سیاه می‌کند، اظهار کرد: از این رو ما به دنبال محصولی بودیم که بتواند این مشکل را حل کند. در قالب پروژه‌های مطالعات دانشگاهی این مسئله مطرح شد و تحقیقات دامنه‌داری روی آن صورت گرفت و در نهایت موفق شدیم تا از لیپوزوم برای کپسوله کردن آهن استفاده کنیم.

به گفته وی این فناوری به گونه‌ای توسعه یافت که امکان تجاری‌سازی فراهم شده و در حال حاضر قرارداد برای تولید انبوه این محصول با یکی از شرکت‌های دارویی منعقد شده است و به زودی این محصول به تولید انبوه می‌رسد.

مدیر عامل این شرکت فناور با تاکید بر اینکه تولید آزمایشی این قطره خوراکی آهن با موفقیت انجام شده و گواهی نانومقیاس آن نیز دریافت شده است، یادآور شد: این محصول برای سه گروه سنی توسعه یافته است، به صورت قطره خوراکی برای کودکان زیر دو سال، به صورت شربت برای کودکان و نوجوانان و برای بزرگسالان نیز این محصول به صورت پودر عرضه می‌شود.

به نقل از ستاد نانو، به گفته وی استفاده از مکمل‌های آهن در برخی افراد موجب نفخ می‌شود که این قطره آهن نانویی چنین مشکلی را ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.