حدود ۲۰ هزار عضو گارد ملی آمریکا آماده استقرار برای تحلیف بایدن

double-quot تهران - جارپرس - مقام‌های امنیتی محلی و فدرال آمریکا پیش‌بینی می‌کنند که حدود ۲۰ هزار نیروی گارد ملی برای تامین امنیت واشنگتن دی.سی در روز تحلیف جو بایدن در بیستم ژانویه (اول بهمن) مستقر شوند.
کد خبر : 44453
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 دی 1399 - 13:35
حدود ۲۰ هزار عضو گارد ملی آمریکا آماده استقرار برای تحلیف بایدن

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از شبکه ان‌پی‌آر، رابرت کونته، رئیس پلیس متروپولیتن واشنگتن چهارشنبه گفت: گمان می‌کنم چیزی حدود ۲۰ هزار نیروی گارد ملی اینجا در واشنگتن دی.سی مستقر شوند.

این تعداد نیرو بیش از آن چیزی است که پیشتر گزارش شده بود. نشریه «آرمی تایمز» به تازگی گزارش داد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مجوز اعزام ۱۵ هزار نیروی گارد ملی به واشنگتن دی.سی در روز تحلیف جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا را صادر کرده است.

رابرت کونته تاکید کرد که مراسم تحلیف در آمریکا یک رویداد ویژه امنیت ملی به شمار می‌رود و شمار نهایی نیروها از جانب سرویس مخفی تعیین می‌شود و این گمانه‌زنی به وجود آمد که ممکن است تعداد نیروها در نوسان باشد.

یک مقام آمریکایی هم به شبکه آمریکایی ان‌پی‌آر گفت، تعداد دقیق نیروهایی که باید مستقر شوند از سوی سرویس مخفی آمریکا مشخص می‌شود که مسؤول امنیت مراسم تحلیف است. این مقام که نخواست نامش فاش شود، گفت تعداد اعضای گارد ملی که مستقر می‌شوند حدود ۲۰ هزار تن است.

براساس این گزارش، این تعداد نیرو تقریبا از تمامی ایالت‌ها به واشنگتن دی.سی منتقل می‌شوند و تنها آن تعداد که پلیس نظامی هستند یا تجربه ماموران اجرای قانون را دارند، مسلح خواهند شد. به گفته این مقام آمریکایی، دیگران هم به سلاح دسترسی خواهند داشت اما نمی‌توانند آن را حمل کنند و هنوز مشخص نیست که این نیروها در کدام بخش کنگره هم مستقر می‌شوند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه از حامیانش خواست تا از خشونت پرهیز کنند و به گزارش‌های نامشخصی درباره اعتراضات آتی اشاره داشت. ترامپ گفت: در بحبوحه گزارش‌هایی از اعتراضات بیشتر، من تاکید می‌کنم که نباید خشونت، قانون‌شکنی و خرابکاری به هیچ نوعی دیده شود. این چیزی نیست که من از آن حمایت کنم و این چیزی نیست که آمریکا بر آن استوار باشد. من از تمامی آمریکایی‌ها می‌خواهم تا به کاهش تنش‌ها و برقراری آرامش کمک کنند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.