0 نظر
163 بازدید

حدود دو سوم روس‌ها کروناویروس را یک سلاح بیولوژیکی می‌دانند

double-quot تهران - جارپرس - نتایج نظرسنجی یک شرکت مستقل نشان داد، حدود دو سوم روسها مایل به دریافت واکسن اسپوتنیک وی روسیه برای کروناویروس نیستند و تعداد تقریبا یکسانی نیز معتقدند که کروناویروس جدید به شکل مصنوعی به عنوان یک سلاح بیولوژیک درست شده است.
کد خبر : 49651
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 12 اسفند 1399 - 10:23
حدود دو سوم روس‌ها کروناویروس را یک سلاح بیولوژیکی می‌دانند

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این شرکت مستقل تحت عنوان مرکز لوادا گفت، نظرسنجی که ماه گذشته میلادی انجام داده، نشان داد که ۶۲ درصد از مردم نمی‌خواهند واکسن تولید داخلی روسیه را دریافت کنند و بیشترین میزان اکراه در این مورد در میان رده سنی ۱۸ تا ۲۴ سال یافت شد.

اکثر پاسخگویان به عوارضی که می‌تواند شامل تب و خستگی باشد به عنوان دلیل اصلی عدم تمایلشان به دریافت واکسن اشاره کردند.

این نظرسنجی که دارای یک نمونه ۱۶۰۱ نفری در ۵۰ منطقه بوده، همچنین دریافت که ۶۴ درصد از مردم فکر می‌کنند که کروناویروس جدید به عنوان یک سلاح بیولوژیکی ساخته شده است.

منشا ویروس کووید-۱۹ به شدت سیاسی شده است اما اکثریت ویروس شناسان و کارشناسان بیماری‌های عفونی می‌گویند بیشترین احتمال این است که این ویروس تحول طبیعی داشته است.

ماه گذشته میلادی یک هیات اعزام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی به چین اعلام کرد که دیگر به بررسی اینکه آیا این ویروس از یک آزمایشگاه به بیرون درز کرده نمی‌پردازد و آن را “شدیدا بعید” در نظر می‌گیرد.

این هیات همچنین اعلام داشت که فرضیه اصلی‌اش این است که این منشا این ویروس از یک خفاش بوده است، اگرچه چندین سناریوی احتمالی درباره اینکه چطور به انسان‌ها منتقل شده وجود دارد، از جمله این احتمال که در درجه نخست یک گونه جانوری دیگر آلوده به ویروس شده باشد.

بر اساس نظرسنجی مذکور، این اعتقاد که این ویروس به عنوان یک سلاح بیولوژیکی ساخته شده باشد، عمدتا در بین روسهای رده سنی ۴۰-۵۴ سال غالب بوده است و ۷۱ درصد از آنها این دیدگاه را دارند. تنها ۲۳ درصد فکر می‌کنند که این ویروس به شکل طبیعی پدیدار شده است.

روسیه که از زمان شروع همه گیری بیماری حدود ۴.۳ میلیون مورد ابتلای به کروناویروس را ثبت کرده است، سه واکسن را علیه کووید-۱۹ مورد تایید قرار داده است.

این کشور حدودا ۱۴۵ میلیون نفری، در ماه دسامبر یک کمپین واکسیناسیون گسترده با واکسن “اسپوتنیک وی” را به راه انداخت. در ۱۰ فوریه میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه گفت که بیش از دو میلیون نفر از روسها با دست کم اولین دوز از واکسن اسپوتنیک واکسینه شده‌اند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.