0 نظر
130 بازدید

حاشیه های بررسی یک طرح در مجلس

double-quot
تهران – جارپرس – بررسی طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مجلس با اعتراض های جمعی از نمایندگان همراه شد.
کد خبر : 25487
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 اردیبهشت 1397 - 10:37
حاشیه های بررسی یک طرح در مجلس

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز – یکشنبه- مجلس شورای اسلامی با ۱۳۹ رای موافق، ۶۳ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع از مجموع ۲۳۲ نماینده حاضر به کلیات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رای منفی دادند.
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پیش از رای گیری خطاب به نمایندگان گفت این طرح دارای بار مالی و خلاف برنامه ششم توسعه است و بنابراین برای تصویب نیاز به دو سوم رای نمایندگان دارد.
رای گیری انجام شد، اما کلیات این طرح تصویب نشد و لاریجانی اعلام کرد که این طرح نتوانسته دو سوم آرای نمایندگان مجلس را به دست آورد.
این موضوع با اعتراض شدید شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رو به رو شد، حدود ۴۰ نفر از مجلسی ها به جایگاه هیات رییسه رفتند و با اعتراض شدید خواستار تجدید نظر در رای گیری شدند.
رییس مجلس خطاب به آنان گفت: این طرح بار مالی دارد و نیاز به دو سوم آرای مجلس داشته، ولی ما باز این موضوع را در هیات رییسه بررسی می کنیم.
اعتراض های نمایندگان ادامه یافت تا جایی که پروانه سلحشوری نماینده تهران و از طراحان این طرح به جایگاه هیات رییسه رفت و به صورت مکرر خواهان تجدید نظر لاریجانی در رای این طرح شد، لاریجانی خطاب به وی گفت: خانم سلحشوری ما این موضوع را دوباره در هیات رییسه بررسی می کنیم اگر خلاف برنامه نبود، مجددا در هیات رییسه در مورد آن بحث می کنیم.
دوباره اعتراض ها ادامه یافت این بار محمد مهدی مفتح نماینده تویسرکان به این موضوع به شدت معترض بود که لاریجانی خطاب به وی گفت: تشخیص این که این طرح خلاف برنامه است با هیات رییسه مجلس شورای اسلامی است.
در پایان رییس مجلس از نمایندگان خواست تا به صندلی های خود باز گردند و سپس بررسی دستور بعدی مجلس آغاز شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.