جوکار: در مدیریت بحران‌ها مشکل داریم/ همیشه باید به فکر وقوع حوادث غیرمترقبه بود

double-quot تهران - جارپرس - رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: مهم ترین اصل در مدیریت بحران ها موضوع پیشگیری است که ما متاسفانه در پیشگیری بحران ها ضعیف هستیم.
کد خبر : 112705
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 دی 1401 - 9:24
جوکار: در مدیریت بحران‌ها مشکل داریم/ همیشه باید به فکر وقوع حوادث غیرمترقبه بود

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، محمد صالح جوکار در ارزیابی عملکرد شهرداری ها در بارش های اخیر، بیان کرد: نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که ما هیچگاه به فکر وقوع حوادث غیرمترقبه نیستیم، مثلا در زمستان این پیش بینی را نمی کنیم که میزان بارش بالای برف و یخبندان را داشته و با قطعی گاز مواجه شویم. اگر این پیش بینی را از قبل داشته باشیم در مدیریت بحران مشکلی پیش نمی آید.

با پیشگیری، کمتر در زمان بحران دچار مشکل می‌شویم

وی در ادامه اظهار کرد: مهم ترین اصل در بحران موضوع پیشگیری است که متاسفانه ما در پیشگیری ضعیف هستیم. لازم است در این زمینه گام های جدی تری برداشته شود. اگر قبل از وقوع بحران شاخص های لازم برای کنترل بحران ارتقا پیدا کند قطعا با پیشگیری، کمتر در زمان وقوع بحران دچار مشکل خواهیم شد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: موضوع بعدی انجام اقدامات در زمان بحران است. در زمان بحران نیز باید بر اساس پیش بینی که انجام داده ایم اقدامات سازماندهی شده را پیش ببریم، باید ساز وکارهای لازم نیز تعریف شده باشد تا کمترین مشکل برای مردم ایجاد نشود.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها تاکید کرد: پیش از وقوع بحران و در حین بحران مدیریت نقش اساسی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. متاسفانه گاهی هواشناسی نیز پیش بینی دقیقی ندارد و ناگهان با یک حادثه ای مواجه می شویم که مردم را دچار مشکل می کند.

تجهیزات شهرداری ها باید تقویت شود

جوکار در پایان تاکید کرد: بنده در مجموع عملکرد شهرداری ها در بارش های اخیر را قابل قبول تلقی می کنم اما باید شهرداری ها بیش از این تقویت شوند یعنی امکانات و ماشین آلات در اختیار شهرداری ها قرار گیرد و باید حتما در قانون بودجه اعتبارات لازم برای تجهیز شهرداری ها به امکانات لازم پیش بینی شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.