جنتی: نمایندگان مجلس به فکر خود و دوستانشان نباشند

double-quot تهران - جارپرس - رییس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه نمایندگان به مردمی خدمت کنند که آنها را انتخاب کرده اند، اظهار کرد: در خدمتگزاری به مردم اولویت‌ها را در نظر بگیرند و به مسائل فرعی و دست دوم نپردازند.
کد خبر : 48619
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اسفند 1399 - 13:45
جنتی: نمایندگان مجلس به فکر خود و دوستانشان نباشند

به گزارش جارپرس از ایسنا، آیت‌الله احمد جنتی، صبح امروز (دوشنبه ۴ اسفند) در مراسم افتتاحیه هشتمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری (دور پنجم) با گرامیداشت یاد آیت‌الله محمد یزدی، آیت‌الله مصباح یزدی و آیت‌الله امینی گفت: حلول ماه رجب را تبریک می‌گویم. این ایام بسیار ایام مبارکی است که باید قدر آن را بدانیم.

وی افزود: یاد برادر عزیز شهید سلیمانی را گرامی می‌داریم. خدا ترامپ و آمریکایی‌ها را لعنت کند.

جنتی با اشاره به وصیت‌نامه شهید سلیمانی اظهار کرد: راه این شهید بزرگوار همچنان ادامه دارد و داغ این شهید هرگز کهنه نمی‌شود و انتقام خون شهدای مقاومت گرفته می‌شود.

رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم در انتخابات مجلس با مشارکت خوبی حضور یافتند، گفت: مردم آزادانه نمایندگان خودشان را که نیروهای انقلابی نیز هستند، انتخاب کردند. بنابراین نمایندگان حق این مردم را ادا کنند و به فکر خودشان و جریانات سیاسی و دوستانشان نباشند.

جنتی با تاکید بر اینکه نمایندگان به مردمی خدمت کنند که آنها را انتخاب کرده اند، اظهار کرد:  در خدمتگزاری به مردم اولویت‌ها را در نظر بگیرند و به مسائل فرعی و دست دوم نپردازند.

وی همچنین خطاب به نمایندگان مجلس اظهار کرد: نمایندگان از قدرت خود به نفع نظام، انقلاب و مردم استفاده کنند.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به در پیش‌رو بودن انتخابات ریاست جمهوری، گفت: قانون اساسی شرایط رئیس‌جمهوری را مدیر، مدبر و با تقوا عنوان کرده که باید به این شرایط اهمیت داد. شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها بیش از همه باید به تقوای کاندیداها توجه نماید.

جنتی یادآور شد: تقوا در حد عدالت و یک درجه بالاتر از عدالت است و طبیعی است مردم باتقواترین را انتخاب کنند. امیدوارم کسانی که از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت می شوند، از ابتدا تا پایان تقوای لازم را داشته و خادم ملت باشند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از اقدامات سیدابراهیم رئیسی در قوه قضاییه، ادامه داد: از آیت الله رئیسی بابت اقدامات در مبارزه با فساد تشکر می‌کنیم. مبارزه با فساد از خواسته ‌های مردم است. مردم گرفتار فساد گردن کلفت‌ها و زوردارها هستند و این مرد الهی و دوست داشتنی کمر بسته و به جنگ فساد می‌رود و قطعا مردم قدردان و حامی اقدامات ایشان و قوه قضائیه هستند.

وی همچنین در ابتدای سخنانش با تقدیر از خدمات کادر درمان برای صیانت از سلامت مردم در برابر کرونا، گفت: کرونا از مسائل امروز ما و دنیا است که فکر همه را مشغول کرده و مشکلات فراوان اقتصادی و سیاسی به وجود آورده است.

جنتی افزود: برخی مردم بواسطه کرونا با وضعیت اقتصادی نامناسبی مواجه شدند وکسب و کارشان کساد شده و نمی توانند زندگی خود را بچرخانند. مردم عزیز ما در ایام کرونا کمک‌های مومنانه خوبی به همدیگر و به فقرا داشتند و مثلا شاهد بودیم برخی صاحب‌خانه‌ها مراعات حال مستاجران را کردند. ما مردم عزیزی داریم و از همه مسئولان بدون اسثتناء می خواهم هر خدمتی می‌توانند به مردم بکنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه به حضور مردم در ۲۲ بهمن اشاره کرد و اظهار داشت: راهپیمایی ۲۲ بهمن به کشور آبرو داد و شنیدم که برخی ۱۵ کلیومتر با وسیله نقلیه در راهپیمایی حضور یافتند. در برابر این مردم هر خدمتی از ما بر می‌آید نباید کوتاهی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فشار حداکثری امریکا به ایران اشاره کرد و گفت: در مدت اخیر حرکت‌های خوبی برای مقابله با اقدامات امریکا انجام شد. امریکایی ها جرات نکردند به حمله ایران به عین الاسد و انهدام پهپاد امریکایی جواب بدهند.

جنتی تصریح کرد: ترامپ با گفتار و رفتارش حیثیت امریکا را برد و حتی قوانین کشورش را زیرپا گذاشت و نشان داد که آنها، به هیچ چیز پایبند نیستند.

رییس مجلس خبرگان رهبری در پایان با بیان اینکه امریکا رو به افول و سقوط است و ما رو به صعود هستیم و آینده از آن ماست، گفت: قدرت ما ناشی از قدرت خداست و ضعف امریکا بیش از حد تصور ماست. امروز آنها به جان هم افتاده‌اند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.