جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا تندروتر از گذشته

double-quot تهران-جارپرس-یک نظرسنجی از اعضای حزب جمهوریخواه نشان می‌دهد که آنها خواستار انتخاب یک رئیس مجلس نمایندگان وفادار به دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا هستند.
کد خبر : 134377
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 مهر 1402 - 10:48
جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا تندروتر از گذشته

به گزارش  جارپرس ازایرنا، روزنامه واشنگتن تایمز گزارش داد که اکثر رای دهندگان جمهوریخواه می‌گویند مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوریخواهان باید یک رئیس را انتخاب کند که به دونالد ترامپ وفادار باشد و از تحقیقات برای استیضاح جو بایدن رئیس جمهور آمریکا حمایت کند.

در نظرسنجی CBS News/YouGov که نتایج آن روز گذشته منتشر شد، ۵۹ درصد از جمهوریخواهان شرکت‌کننده در این نظرسنجی به همان اندازه به انتخاب رئیس مجلس وفادار به ترامپ اعتقاد دارند که ۷۲ درصد دیگر معتقد به استیضاح بایدن هستند. وقتی مساله کار در کل جناح جمهوریخواه مطرح شد، ۵۸ درصد گفتند که رئیس مجلس بعدی باید تمایل به سازش با دموکرات‌ها داشته باشد.

استیو اسکالیز، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان از لوئیزیانا و جیم جردن، رئیس کمیته قضایی از اوهایو، در تلاش هستند تا جانشین کوین مک‌کارتی رئیس سابق مجلس نمایندگان شوند.

آن دسته از جمهوری‌خواهان که تحت عنوان «MAGA» (آمریکا را دوباره بزرگ کنیم) شناخته می‌شوند، کمتر تمایلی به دادن امتیاز به دموکرات‌ها دارند چرا که تنها ۴۳ درصد گفتند که رئیس مجلس بعدی باید با دموکرات‌ها کار کند و ۸۴ درصد گفتند که آن شخص باید به ترامپ وفادار باشد.

این نظرسنجی از ۴ تا ۶ اکتبر (۱۲ تا ۱۴ مهر) بین ۲ هزار و ۱۵۵ آمریکایی انجام شد و دارای حاشیه خطای مثبت یا منفی ۲.۹ درصد است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.