جمال شورجه: جنایات داعش را باید با ساخت آثار سینمایی با کیفیت به جهانیان نشان داد

double-quot

تهران-جارپرس-کارگردان فیلم سینمایی «۳۳ روز» گفت: درباره داعش باید فیلم های سینمایی با کیفیت بالا ساخت تا به خوبی جنایت و نحوه شکل گیری این شجره خبیثه به جهانیان نشان داده شود.

کد خبر : 23888
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 9 آذر 1396 - 5:05
جمال شورجه: جنایات داعش را باید با ساخت آثار سینمایی با کیفیت به جهانیان نشان داد

به گزارش جارپرس از ایرنا،جمال شورجه درباره پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد ساخت آثاری با محوریت نمایش جنایت‌های داعش، ضمن ابراز خرسندی از توجه عالی‌ترین مقام فرهنگی کشور به این موضوع افزود: برای تولید فیلم درباره داعش ابتدا باید در میان نویسندگان رغبت ایجاد کرد تا سوژه و مضمون خوبی برای تولید نوشته و تدوین شود.
وی با بیان اینکه سازمان‌های زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله بنیاد سینمایی فارابی و سازمان سینمایی نیز باید در این زمینه پیش قدم شوند، ادامه داد: این سازمان با هزینه کردن مناسب و سفارش دادن به نویسندگان می توانند در این زمینه آثار خوبی را به تولید برساند.
کارگردان مجموعه تلویزیونی حضرت موسی(ع) گفت: در وهله اول برای پرداختن به موضوع بین المللی چون داعش باید فیلمنامه مناسبی داشت تا علت ظهور داعش و تفکراتی که باعث ایجاد این شجره خبیثه شده است، به درستی واکاوی شود.
شورجه با بیان اینکه بطور قطع داشتن فیلمنامه مناسب و با کیفیت، زمانبر و در عین حالا هزینه بالایی می طلبد، ادامه داد: نویسندگان و فیلمنامه نویسان خوبی هستند که مایلند در این زمینه پژوهش‌های مناسبی انجام داده و آثاری تدوین کنند اما همه اینها مستلزم هزینه مناسب و کار طولانی مدت است.
کارگردان فیلم سینمایی «دایرع سرخ» گفت: توقع بی جایی است اگر از بخش خصوصی بخواهیم در این زمینه سرمایه گذای کند. بنابراین مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در این زمینه ورود کند و البته مسئولیت از دوش نهادهایی مثل حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوج و صدا و سیما سلب نمی‌شود و آنها نیز باید در این حوزه سرمایه گذاری کنند.
وی ادامه داد: پس از تدوین یک فیلمنامه مناسب آن وقت باید فیلمی فاخر و بین المللی بسازیم تا علاوه بر نمایش در جشنواره های مختلف جهانی بتواند به معنی واقعی ریشه های ایجاد پدیده نحس داعش را نمایان کند.
کارگردان فیلم سینمایی «شب دهم» با بیان اینکه اگر قرار است فیلمی با کیفیت پایین ساخته شود همان بهتر که اصلا ساخته نشود، خاطرنشان کرد: برای ساخت فیلمی با موضوع داعش باید عوامل جلو و پشت دوربین حرفه ای داشت و حتی از بازیگران عرب برای تاثیرگذاری بیشتر استفاده کرد.
شورجه گفت: تولید اثر فاخر نیاز به هزینه فاخر دارد و امیدوارم هر چه سریعتر این دغدغه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منجر به خروجی تولید اثری با کیفیت درباره جنایت‌های داعش شود.
به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سه شنبه هفته گذشته طی نامه‌ای به محضر رهبر انقلاب اسلامی، پایان سیطره شجره خبیثه داعش را اعلام کرد و این پیروزی بزرگ را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و جهان اسلام تبریک گفت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در پی انتشار اخبار پایان شجره خبیثه داعش در عراق و سوریه در توئیتی از اهالی فرهنگ و هنر خواست که در آثار خود به این موضوع بپردازند.
سید عباس صالحی در این توئیت تصریح کرد: قلعه جهل و تکفیر داعش فرو ریخت. سردار سلیمانی و مدافعان حرم فاتحان این نبردند. از امروز پاسداشت آن بر دوش اصحاب فرهنگ و هنر خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.