جلسه مجلس نمایندگان آمریکا درباره سرنوشت ترامپ/ پلوسی: ترامپ خطری برای کشور است

double-quot تهران - جارپرس - مجلس نمایندگان آمریکا امروز، چهارشنبه روند استیضاح و تفهیم اتهام رئیس‌جمهوری این کشور درخصوص ترغیب به شورش و حمله به ساختمان کنگره در واشنگتن را آغاز کرد. کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا دونالد ترامپ را مسؤول حمله حامیانش به ساختمان کنگره در ششم ژانویه دانست. الجزیره گزارش داد که مایک پنس همزمان با این جلسه به کاخ سفید رفته است.
کد خبر : 44302
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 دی 1399 - 23:31
جلسه مجلس نمایندگان آمریکا درباره سرنوشت ترامپ/ پلوسی: ترامپ خطری برای کشور است

به گزارش جارپرس از ایسنا، اسکای نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد، مجلس نمایندگان آمریکا به نفع قدم برداشتن در مسیر بررسی روند برکناری رئیس‌جمهوری کنونی رای داد.

مجلس نمایندگان آمریکا اصول بررسی تصمیمی که از مایک پنس،‌ معاون رئیس‌جمهوری می‌خواهد متمم ۲۵ قانون اساسی درباره عزل ترامپ را اجرایی کند، تصویب کردند به طوریکه ۲۲۲ نماینده با این طرح موافقت و ۲۰۴ تن با آن مخالفت کردند. این به رغم مخالفت پنس با اجرای ماده مذکور است.

انتظار می‌رود برنامه جلسه امشب برای تصویب نهایی طرح استیضاح ترامپ و اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی دو ساعت طول بکشد.

نانسی پلوسی، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا در این جلسه اعلام کرد: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری در حال کناره‌گیری خطری بر آمریکا و مردم است و سوگندی که اعضای کنگره خورده‌اند آنها را ملزم می‌کند به حمایت از قانون اساسی پرداخته و از آن دفاع کنند و این ماموریت ما در این لحظه ناراحت کننده است. ترامپ نقض بی‌سابقه‌ای در تاریخ کنگره مرتکب شده است.

پلوسی تاکید کرد، باید برای حذف این خطر علنی که همچنان زندگی و کشور ما را تهدید می‌کند، اقدام کنیم. کسانی که به ساختمان کنگره حمله کردند، تروریست‌های داخلی بودند که از سوی ترامپ تحریک شده بودند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرد: از شما به عنوان جمهوری‌خواه و دموکرات سوال می‌کنم آیا رئیس‌جمهوری دموکراسی را نابود نمی‌کند آیا تحریک به شورش نکرده است؟

او اظهار کرد: مجلس نمایندگان آمریکا باید به برکناری ترامپ رای دهد. ترامپ مسؤول تحریک کسانی است که به کنگره حمله ور شدند و تقدس آن را زیر پا گذاشتند. وظیفه ما دفاع از کشور و قانون اساسی و مردم است. اقدامات ترامپ مستلزم پاسخ فوری است. ترامپ باعث اختلاف و تفرقه در داخل کشور شد.

همچنین کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا دونالد ترامپ را مسؤول حمله حامیانش به ساختمان کنگره در ششم ژانویه دانست و در حال حاضر مجلس نمایندگان درباره تفهیم اتهام ترامپ در خصوص تحریک به خشونت تصمیم گیری می‌کند.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا گزارشی را درباره یورش به ساختمان کنگره در جریان رای‌گیری درخصوص پیروزی جو بایدن رئیس‌جمهوری منتخب منتشر کرد که در آن آمده است، اظهارات و ادعاهای ترامپ درباره “صحت نداشتن نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا” حامیانش را به این باور واداشت که روند دموکراسی در کشور تبدیل به تهدیدی برای کشور شده است.

در این گزارش به سخنان ترامپ خطاب به حامیانش قبل از حمله و ترغیب آنها به سرازیر شدن به سمت کنگره استناد شده است.

طبق این گزارش، به رغم پیشنهاد رئیس‌جمهوری آمریکا به حامیانش برای رفتن مسالمت‌آمیز به سمت کنگره اما مضمون کلی اظهاراتش تهدید بود و این را حامیانش درک کردند.

تصویب قواعد خاص بررسی لیست اتهام ترامپ زمینه را برای رای‌گیری بعدی یعنی بند استیضاح دونالد ترامپ به اتهام ترغیب به حمله به ساختمان کنگره در واشنگتن هموار می‌کند.

در عین حال چاک شومر، رهبر دموکرات‌ها در مجلس سنا بر لزوم محاکمه عاملان یورش به ساختمان کنگره تاکید کرد و نسبت به کسانی که تهدیدی بر امنیت داخلی و ملی آمریکا هستند، هشدار داد و گفت آنها قصد دارند دست به خشونت و تحریک بیشتر بزنند.

شومر از مقامات این کشور خواست کسانی که در یورش به ساختمان کنگره دست داشتند در لیست سیاه ممنوعیت سفر هوایی قرار دهد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.