جعجع : مخالف کمک نظامی ایران به لبنان نیستیم/ سفر ژنرال عون به تهران مسئله ای طبیعی است

double-quot
بیروت – جارپرس – « سمیر جعجع» رئیس حزب « نیروهای لبنانی» با بیان اینکه« سفر ژنرال« میشل عون» رئیس جمهوری لبنان به تهران مسئله ای طبیعی است»،تاکید کرد که مخالف هرگونه کمک نظامی جمهوری اسلامی ایران به لبنان نیستیم.

کد خبر : 18474
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 دی 1395 - 5:51
جعجع : مخالف کمک نظامی ایران به لبنان نیستیم/ سفر ژنرال عون به تهران مسئله ای طبیعی است

به گزارش جارپرس از ایرنا، جعجع در گفت وگو با روزنامه کویتی« القبس» که امروز(شنبه) خبرگزاری ملی لبنان آن را منتشر کرد، گفت: اگر ایران خواستار کمک به دولت لبنان است ما چرا بگوییم نه.
«علاء الدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در راس هیاتی پارلمانی در لبنان بسر می برد، تاکید کرده است که تصمیم ایران برای کمک نظامی به ارتش لبنان به قوت خود باقی است.
رئیس حزب «نیروهای لبنانی» گفت: اگر ما از سعودی ، فرانسه و آمریکاکمک دریافت می کنیم ، چرا کمک های ایران را رد کنیم؟ اما امیدواریم که کمک های ایران مشروط نباشد.
وی ادعا کرد: اختلاف اساسی ما با تهران در این است که ایران تنها از یک حزب لبنانی حمایت می کند.
جعجع، سفر قریب الوقوع ژنرال عون به سعودی را سفری ممتاز دانست و افزود که مهمترین محورهای این سفر کمک های نظامی سعودی به ارتش لبنان و بازگشت گردشگران کشورهای عربی به لبنان است.
رئیس حزب « نیروهای لبنانی» تاکید کرد: در دولت جدید لبنان اکثریت و اقلیت وجود ندارد بلکه یک مجموعه قوی با دیدگاه های مختلف در آن جمع شده اند.
وی با بیان اینکه« با مشارکت لبنان در جنگ سوریه مخالف هستیم»، گفت: ما مخالف رویکرد بازگشت نفوذ «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه به لبنان و حتی به سوریه هستیم.
جعجع افزود: نمی توان تصوری برای آینده سوریه داشت زیرا بازی درجایی دیگر و بین ایران ، روسیه و ترکیه از یک سو و مجموعه کشورهای عربی از سوی دیگر است.
رئیس حزب «نیروهای لبنانی» ادعا کرد: به نظر من نمی توان «بشار اسد» را احیا کرد و جنگ در سوریه تا زمانی نامعلوم ادامه خواهد داشت.
وی تاکید کرد که رویکرد هرگونه تغییر در نقشه منطقه را تایید نمی کند اما معتقد است که نظام هایی جدید در مرزهای کنونی شکل می گیرد.
جعجع اوضاع لبنان را با ثبات و ناشی از اراده گروهای سیاسی داخلی دانست و گفت که لبنان زیر هیچ چتر حمایتی بین المللی قرار ندارد.
رئیس حزب « نیروهای لبنانی» افزود: نشانه هایی جدی برای شروع گفت وگو بین حزب « نیروهای لبنانی» و حزب الله تاکنون ندیده ام، « سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله و ما اصول ثابت خود را داریم ، ما دوست نداریم وارد سیاست های سنتی و پیچیده شویم.
وی اضافه کرد: اگر حزب الله تصمیم بگیرد در لبنان دولت تشکیل و تصمیم های راهبردی را فقط دولت اتخاذ کند در این صورت می توان با آن تفاهم کرد.
جعجع گفت: نمی توانیم با حزب الله در خصوص معادله « ارتش ، ملت و مقاومت» توافق کنیم زیراموسسه های کشور لبنان شناخته شده هستند و در خصوص امور نظامی و امنیتی،ارتش و نیروها و دستگاه های امنیتی دیگر وجود دارند.
رئیس حزب « نیروهای لبنانی» در باره همکاری بخش امنیتی ارتش لبنان و حزب الله گفت: هرگونه تصمیم در این خصوص در اختیار قدرت سیاسی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.