جزئیات عرضه سیمان در بورس

double-quot تهران - جارپرس - پای سیمان از خردادماه سال جاری به بورس کالا باز شد و با وجود اینکه حاشیه های این اتفاق به دلیل بالا رفتن قیمت سیمان ناشی از قطعی برق صنایع زیاد بود در نهایت همه شرکت های سیمانی موظف شدند محصول خود را در بورس کالا عرضه کنند و طبق آمار تا کنون ۷۱ شرکت به این ابلاغیه وزارت صمت جامه عمل پوشاندند.
کد خبر : 71763
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 آبان 1400 - 9:07
جزئیات عرضه سیمان در بورس

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، نهم خردادماه در مجموع ۱۶ میلیون و ۱۳۴ هزار و ۸۴۱ تن سیمان در بورس کالا عرضه شد که با تقاضای ۱۷ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۲۹۵ تنی همراه شد و ۱۲ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۱۱۰ تن آن در نهایت مورد معامله قرار گرفت.

پس از این اتفاق و با ورود به فصل تابستان و رویارویی کشور با بحران برق، برق صنایع با محدودیت مواجه و باعث شد قیمت هر کیسه سیمان به بالای ۷۰ هزار تومان هم برسد. اتفاقی که مخالفان عرضه سیمان در بورس دلیل ان را بورسی شدن سیمان می‌دانستند اما با این وجود نهم شهریورماه روز وزرات صمت در ابلاغیه ای به رؤسای سازمان صمت ۳۱ استان اعلام کرد که خرید و فروش سیمان خارج از بورس کالا ممنوع است و پس از آن نیز یک تالار اختصاصی برای معاملات سیمان در بورس کالا راه اندازی شد.

بر این اساس، طبق آخرین آماری که از سوی بورس کالا مطرح شده است سیمان شرکت سیمان قشم در بازار اصلی این بورس پذیرش شده است تا شمار شرکت های سیمانی پذیرش شده در بورس کالا به ۷۱ شرکت برسد. نگاهی به پذیرش های اخیر نشان می دهد که ۶ مهر ماه شرکت گروه صنعتی و معدنی سیمان تجارت مهریز به عنوان هفتادمین شرکت محصول سیمان خود را در بورس پذیرش کرد و در تاریخ های ۳۰ شهریور ماه نیز محصول سیمان شرکت سیمان سفید ارومیه، ۲۲ شهریور ماه محصول سیمان شرکت های سیمان شرکت سیمان یاسوج، سفید بنوید، گیلان و شهرکرد و در ۱۶ شهریور ماه محصول سیمان شرکت های لار، نائین، صنایع سیمان کیاسر، ایلام و خمسه و همینطور هشتم شهریور ماه محصول سیمان دو شرکت سیمان باقران و ساروج اصفهان در بورس کالا پذیرش شده بودند.

پیش از این هم شرکت های سیمان سپهر قیر و کارزین، فراز فیروزکوه، صنایع سیمان نهاوند، نیزار قم، کویر کاشان، پیوند گلستان، زاوه تربت، استهبان، کاوان بوکان، صنایع سیمان زابل، بین المللی ساروج بوشهر، آباده، آرتا اردبیل، اردستان، بجنورد، تهران، جوین، خاش، خزر، دشتستان، دورود، سیمان سفید شرق، سیمان سفید نی ریز، شاهرود، عمران انارک، فارس، فارس نو و لارستان در بورس کالا مورد پذیرش قرار گرفته اند.

همچنین علاوه بر شرکت های مذکور، سیمان مازندران، ممتازان کرمان، منددشتی، هرمزگان، سامان غرب، صنایع سیمان سامان غرب، آذر آبادگان خوی، لامرد، فیروزکوه، ارومیه، اصفهان، بهبهان، توسعه ماهان کرمان، خوزستان، داراب، زنجان، ساوه، سپاهان، شرق، شمال، صوفیان، قائن، کردستان، غرب آسیا، آبیک، کرمان و هگمتان نیز در بورس کالا پذیرش شده اند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.