0 نظر
9 بازدید

جزئیات سفر پزشکیان به کردستان

double-quot تهران- جارپرس-مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز - شنبه - وارد فرودگاه سنندج شد و مورد استقبال حامیان خود قرار گرفت.
کد خبر : 142288
تاریخ انتشار : شنبه 2 تیر 1403 - 14:04
جزئیات سفر پزشکیان به کردستان

به گزارش  جارپرس ازایرنا، مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز شنبه – دوم تیرماه – وارد فرودگاه سنندج شد و پس از استقبال از سوی حامیان خود در جمع خبرنگاران گفت: در خدمت مردم کردستان هستم و ان شاالله اگر موفق شوم، مشکلاتی که اکنون در کردستان و مناطق محروم وجود دارد را حل و فصل می کنم.

وی تاکید کرد: کُرد و عرب و همه کسانی که در این کشور زندگی می کنند بر اساس شایستگی باید جایگاه خود را داشته باشند، کشور را مردم ایران و شایستگان باید درست کنند نه فقط یک گروه و یک جناح و یک دسته.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مورد مناظرات در صدا و سیما هم گفت: در این مناظرات چند نفر در مقابل یک نفر بودند.

پزشکیان در پاسخ به این سوال که آیا تا آخر در انتخابات می ماند، بیان کرد: مگر قرار است نمانم. این سوال را باید از بقیه نامزدها بپرسید که آیا می مانند.

وی در مورد برنامه خود برای مناطق مرزی هم اظهار داشت: اولویت من از بین بردن بی عدالتی و تبعیض در جامعه چه از نظر جنسیتی، اشتغال و صنعت است، این وضعیت اگر از بین برود می توانیم رفاه ملی ایجاد کنیم و ایران و عزت ایران را به جایی برسانیم که به جای اینکه جوانان ایران آرزو کنند به کشورهای دیگر بروند کشوری بسازیم که دیگران آرزو کنند اینجا بیایند.

ادای احترام به مقام شهدا

مسعود پزشکیان در ادامه با حضور در گلزار شهدای سنندج با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

پزشکیان یاد مهندس ادب را در سنندج گرامیداشت 

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری روز شنبه بر سر مزار مهندس ادب نماینده سابق سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی یکی از شخصیت های تاثیرگذار و محبوب کُرد در سنندج حاضر شد.

مسعود پزشکیان نامزدچهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری روز شنبه در سفر تبلیغاتی به استان کردستان بعد از ورود از طریق فرودگاه سنندج عازم بهشت محمدی سنندج شد.

وی در بهشت محمدی سنندج افزون بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، بر سر مزار بزرگ مرد کُرد مهندس بهاالدین ادب حاضر شد.

مهندس بها الدین ادب روز ۳۰ مرداد سال ۱۳۲۴ خورشیدی، در محله‌ «آقازمان» سنندج و در خانواده‌ای اصیل دیده به جهان گشود و ۲۵ مرداد ۱۳۸۶ دیده از جهان فرو بست.

مهندس ادب مدتی بعد از پایان دوره سربازی، شرکت «رواق» را تاسیس کرد که طرح‌های عمرانی بسیاری را در نقاط مختلف کشور اجرا کرد. از جمله این طرح‌ها، پروژه‌ عظیم «۳۰۰ دستگاه» معروف به «آپارتمان‌های ادب» در سنندج بود که در سال ۱۳۵۵ به بهره‌برداری رسید و جمع زیادی از خانواده‌های فاقد مسکن با نازل ترین قیمت صاحب مسکن شدند.

در آن زمان کردستان که از قطب‌های کشاورزی کشور بود، سردخانه‌ مجهزی برای نگهداری محصولات کشاورزی و دامی نداشت که مهندس ادب به تأسیس سردخانه‌ سنندج همت گماشت. او پس از انقلاب اسلامی شرکت «آبژ» را بنیان گذاشت و به فعالیت‌های عمرانی خود در اقصی نقاط ایران  ادامه داد.

این فرزند برومند کردسنان ۲ دوره متوالی (ادوار پنجم و ششم) توانست بعنوان منتخب نخست حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران وارد مجلس شورای اسلامی شد.

پزشکیان بر سر مزار قربانیان هواپیمای اوکراینی در سنندج حضور یافت 

بعد از ادای احترام و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در گلزار شهدای سنندج، پزشکیان بر سر مزار ۲ نفر از قربانیان حادثه هواپیمایی اوکراینی در بهشت محمدی حاضر شد.

جمعیت حاضر در پارک سپیدار سنندج برای استقبال از سخنرانی مسعود پزشکیان 

پزشکیان در ناهمواری های سیاسی کنار مردم خواهید ایستاد

غریب سجادی رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در کردستان نیز در سخنانی گفت: باور داریم دکتر پزشکیان در ناهمواری های سیاسی کنار مردم خواهید ایستاد و  در این میان گذشته اطمینان بخش او قوت قلبی برای امیدواری به آینده کشور است.

وی با اشاره به اینکه عدالت و آزادی خواهان، حضور پرشور و مسئولیت پذیرانه شما  پیام روشن و شفافی برای اقلیت تنگ نظر دارد، خطاب به پزشکیان اظهار داشت: به دیار شعر و موسیقی و عرفان و دیار مستوره اردلان و سنجر خان خوش آمدید، هر چند شما در کردستان صاحب خانه هستید.

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در کردستان ادامه داد: دکتر پزشکیان شما را همان اندازه که فرزند آذربایجان می دانیم فرزند کردستان هم می دانیم زیرا با رفتار و کردار در این سال ها ثابت کردید همان اندازه که خون آزاد مردانی چون ستار خان و باقرخان در رگهایت جاری است به همان اندازه خون آزادی خواهان ضد استعمار چون سنجرخان وزیری در رگهایت جاری است.

سجادی افزود : امروز آنچه سبب شده فارغ از هرگونه تفاوت فکری جنسی و سیاسی اینجا جمع شویم چیزی جز این نیست که در شرایط سخت و دشوار و نگرانی و احساس مسئولیت نسبت به آینده است. جناب آقای پزشکیان ماهاتیر محمد آن زمان که مطب طبابتش را در مالزی تعطیل کرد، گفت اکنون تن رنجور کشورم به من نیاز دارد و باید آن را درمان کنم.

وی اضافه کرد: امروز ایران به طبیبی چون تو نیاز دارد تا آلام و رنج های آن درمان شود هرچند می دانیم کار سخت و دشواری است زیرا علاوه بر انسجام فکری و استفاده از ظرفیت نخبگان و دلسوزان توسعه ایران باید با تمام توان و قدرت تان در نهاد دولت، خانه تکانی کنید.

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در کردستان بیان کرد: در این مسیر دشوار یقین بدانید تمامی دلسوزان و عدالت خواهان و توسعه طلبان در کنار شما خواهند بود زیرا همه بر آن باوریم که دیارمان بیشتر از آنچه نیازمند شعار و وعده‌های فریبنده باشد نیازمند عقلانیت و کسانی است که عقلشان بر احساسشان غلبه کند،کسانی که تحمل آرای مخالفان خود را داشته باشند و با تنگ نظری خیابان ها و دانشگاه ها و مدارس را به مکان رعب و وحشت تبدیل نکنند.

سجادی افزود: آقای پزشکیان هرچند زندگی در مهاباد و زیستن با کُردها و اهل سنت سبب شده تا درک و شناخت درستی از تبعیض ها و نابرابری ها داشته باشید اما برای یادآوری باید گفت سالهاست خواسته ما این است که دولتمردان با رویکردی عادلانه و منصفانه به موضوع اقلیت های قومی و مذهبی نگاه کنند.

وی بیان کرد: امیدوارم همانگونه که در گذشته و  چند روز اخیر ثابت کرده اید زبان گویای محرومان باشید و آنان را فراموش نکنید.

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در کردستان گفت:  در کوه های کردستان و هورامان صدها جوان کرد اهل سنت که از روی جبر جغرافیا و نبود زیرساخت های توسعه مجبور به کولبری هستند که در میانشان کسانی هستند که چیزی از وزیران و مدیران کم ندارند و به مراتب از آنان شایسته تر و دانا تر هستند.

سجادی اضافه کرد: امیدوارم فکر اساسی برای توسعه کردستان کنید کردستان در تمامی شاخص های اقتصادی از فقر و فلاکت و بیکاری تورم در صدر جداول است.

وی اظهار کرد: هرچند می دانیم که شما نمی توانید معجزه کنید اما ایمان داریم شما فردی شرافتمند و متعهد هستید و باور داریم در ناهمواری های سیاسی کنار مردم خواهید ایستاد و البته در این میان گذشته اطمینان بخش پزشکیان قوت قلبی است برای امیدواری به آینده کشور.

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در کردستان بیان کرد: امیدواریم پزشکیان دولتی را تشکیل دهد که اولویتش تار موی دختران نباشد بلکه تلاش برای ارتقای سطح زندگی مردم و دفاع از قانون مداری و تنش زدایی از سیاست خارجی باشد.

سجادی گفت: هرجایی قانون حکمفرما نباشد آزادی هم وجود نخواهد داشت و از آن مهم تر هر جا جامعه مدنی پویا و هوشیار وجود نداشته باشد نه قانون باقی خواهد ماند و نه اثری از آزادی پس با تمام تلاش از جامعه مدنی و نهاد آزادی دفاع کنید تا بیش از این اعتماد و سرمایه اجتماعی دچار فرسایش نشود.

پزشکیان:

پزشکیان امروز با حضور در جمع مردم سنندج اظهار کرد: همه ما باید در اتخابات ریاست جمهوری شرکت کنیم تا تبعیض و بی عدالتی که در مملکت درست شده است، رفع شود.

وی افزود: قدرت هر مملکتی اقتصاد، نیروی نظامی و امنیت آن مملکت است، اما اقتدار مملکت در حقیقت به مردم آن جامعه وابسته است ، یعنی وقتی قدرت یک جامعه را بخواهیم در نظر بگیریم این قدرت زاییده اقتصاد، امنیت و زاییده قدرت نظامی است اما حضور مردم و پشتوانه مردم است که یک جامعه را مقتدر می کند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: جامعه چرا از ما گریزان است در مرحله اول بخاطر بی عدالتی یعنی همین شکایت هایی که مطرح شد، تبعیض ها و این ناروایی هایی که حاکم شده است. اگر ما کاری بکنیم که شایستگان از هر زبان، قوم، منطقه و قبیله ای جایگاه و شایستگی خود را در این کشور بتواند پیدا کنند این رضایتی که امروز در جامعه شکل گرفته است را نخواهیم داشت.

 

با فساد و رانت و بی‌عدالتی مبارزه می‌کنیم

پزشکیان گفت: با فساد، رانت و بی عدالتی و تبعیض مقابله می کنیم و اجازه نمی دهیم عده ای با عنوان کاسبان تحریم به راحتی به کارشان ادامه دهند.

وی در جمع حامیان خود در پارک سپیدار سنندج اظهار کرد: اجازه نمی دهیم کسانی که معلوم نیست نفت را چگونه می فروشند و پول آن را کجا خرج می کنند، به فعالیتشان ادامه دهند و این شرایط برجام را نمی پذیریم. وقتی شفاف عمل نمی کنیم عده ای آقازاده تریلیاردر می شوند، چراکه هوا را آلوده می بینند و در این هوا کسب درآمد می کنند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: ما این هوای آلوده را پاک می کنیم و کاری می کنیم همه مردم به طور عادلانه از منابع و امکانات بهره مند شوند. ما زندگی آرام برای مردم ایران و کردستان می خواهیم، ما عدالت، انصاف، دوری از تبعیض می خواهیم.

پزشکیان با بیان اینکه وقتی عدالت باشد، مرز برای غرب کشور تهدید نخواهد بود، ادامه داد: مرز یک فرصت است و ما مرز را تبدیل به فضایی برای داد و ستد می کنیم، چرا باید جوانان برای یک لقمه نان به کولبری روی بیاورند؟

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به موضوع زنان و برخورد با آنان اشاره داشت و گفت: برای زنان و خواهرانمان احترام قائلیم و مخالف برخورد خشن و غیرانسانی با زنان هستیم و اجازه نخواهیم داد این اتفاق بیفتد. کاری می کنیم زنان کشورمان به جایگاه واقعی خود در بحث مدیریتی برسند و جای خود را پیدا کنند، چراکه فرقی بین زن و مرد نیست.

پزشکیان با بیان اینکه مرد و زن اگر ایمان داشته باشند، حیات طیبه بدست می آید، افزود: یکی از مشکلات ما این است که عده ای را بزرگ می کنیم که بافت می شود افرادی دچار توهم شوند و خیال کنند که هستند.
پزشکیان از مردم خواست او را بزرگ نکنند و گفت: من هم مثل شما هستم که وظیفه دارم به تعهداتم عمل کنم، هیچ گاه از من تعریف نکنید و گرنه من یک دیکتاتور می شوم.

وی تاکید کرد: قدرت مملکت با مردم است و مردم قدرت جامعه هستند، و قدرت جامعه را باید در نظر بگیریم، چراکه قدرت، اقتصادی، امنیتی و نظامی به پشتوانه همین مردم است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.